عصر خودرو

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

مذاکره ایران برای خرید ۲۰ فروند هواپیمای ژاپنی

عصر بازار- قائم مقام وزیر راه از مذاکره با ژاپنی‌ها برای خرید ۲۰ فروند هواپیمای MGR میتسوبیشی خبر داد وگفت:برای اقتصادی کردن فرودگاه‌های کوچک به بیش از ۲۰هواپیما نیاز داریم که در این راستا مذاکرات با ATR برای خرید تعداد بیشتری هواپیما به صورت همزمان ادامه دارد.

مذاکره ایران برای خرید ۲۰ فروند هواپیمای ژاپنی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، اصغر‌ فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نیاز کشور به هواپیماهای کوچک، گفت: در این خصوص مذاکراتی با ژاپن برای خرید هواپیماهای MRG از میتسوبیشی داشته‌ایم.

    وی با اعلام این‌که وظیفه وزارت راه این است فارغ از اینکه مالک این ناوگان دولت، بخش خصوصی یا بخش عمومی است، ناوگان هوایی کشور را اصلاح کند، افزود: هواپیماهای MRG میتسوبیشی هواپیمای کوچک حداکثر 100 نفره هستند و با توجه به اینکه هواپیمایی آسمان معمولا پروازهای داخلی و استانی را انجام می‌دهد، گزینه مناسبی برای این شرکت هواپیمایی است.

    وی با بیان اینکه نحوه خرید 20فروند هواپیما در قالب فاینانس‌لز یا اجاره به شرط تملیک است، ادامه داد: ژاپنی‌ها قول داده‌اند در همین قالب درخواست ما را بررسی کنند تا در ماه دسامبر (آذرماه 95) با تشکیل  دومین کارگروه مشترک دو کشور در تهران، مذاکرات ادامه پیدا کند.

    فخری کاشان درباره خرید هواپیماهای ATR نیز گفت: نیاز کشور به هواپیماهای کوچک چیزی بیش از 20 فروندی است که در مذاکرات با میتسوبیشی به دنبال آن هستیم. فرودگاه‌های سازمان‌های دیگر مثل شرکت نفت، هلال احمر یا حتی پیام به این هواپیماها نیاز دارند و نیاز ما با این تعداد هواپیما برطرف نمی‌شود.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که حدود 60 فرودگاه کوچک در کشور داریم، تاکید کرد: برای اقتصادی کردن این فرودگاه ها به هواپیماهای کوچک نیازمندیم. باید این فرودگاه ها را فعال کرد و بر این اساس در نظر داریم  هرچه سریعتر این هواپیماها برای کشور خریداری شود.

    برچسب ها