عصر خودرو

دعوت از سیف و طیب‌نیا به مجلس برای توضیح درباره "فساد بزرگ" بانکی

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اظهار بی اطلاعی درباره جزئیات فساد بزرگ بانکی، گفت: با آغاز به کار مجلس، حتماً از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در این خصوص سوال خواهیم کرد.

دعوت از سیف و طیب‌نیا به مجلس برای توضیح درباره "فساد بزرگ" بانکی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، هادی قوامی در ارتباط با جزئیات فساد بزرگ بانکی که در هفته های اخیر برخی عوامل دخیل در آن از جمله مدیر معزول بانک ملت دستگیر شده اند، اظهار داشت: متاسفانه بنده در جریان جزئیات این موضوع نیستم.

    وی درباره سوال از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در ارتباط با جزئیات این فساد، گفت: به محض اتمام تعطیلات و بازگشایی مجلس حتما از وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی درباره این فساد توضیح خواهیم خواست.

     فساد بزرگ بانکی که هنوز مدتی از رسانه ای شدن آن توسط سازمان اطلاعات سپاه نگذشته است درحالی کماکان زیر سایه حقوق های نجومی پنهان مانده که هنوز نه تنها زوایای آن از سوی دولتی‌ها باز نشده بلکه مردان ارشد کابینه که مدیریت اقتصاد را برعهده دارند حاضر به توضیح درباره اصل موضوع هم نیستند.

    اطلاعات جزئی که از فساد بزرگ بانکی بیرون آمده نشان میدهد که تنها در یک مورد 800 میلیارد تومان پول در بانک ملت جابه جا شده و حداقل براساس همین سند 4 نفر در بازداشت بسر می برند و عده ای هم متواری هستند.

    مدیرعامل معزول بانک ملت یکی از عوامل اصلی این فساد بزرگ بانکی می‌باشد که طبق اعلام سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وی در جریان "کشف یک باند سازمان یافته فساد بانکی" دستگیر شده است.

    خبرهای جدید  از ردپای یکی از چهره‌های مشهور بخش خصوصی که با یکی از مسئولان ارشد دولتی هم در ارتباط است، در پرونده فساد بزرگ بانکی حکایت دارد. قرار است تحقیقاتی از فعالیت‌های وی در حوزه بانکی و صرافی صورت گیرد.

    همچنین شنیده‌ها حکایت از حضور 2 زن در پرونده فساد بزرگ بانکی دارد. این افراد برای عملیات انتقال پول توسط مفسدان حاضر در پرونده انتخاب شده بودند.

    یکی از این متهمان که هم‌اکنون متواری است، خانمی هندی می‌باشد که 250 میلیارد تومان پول را از افراد حاضر در پرونده فساد بزرگ بانکی دریافت کرده و تاکنون این پول را پس نداده است.

    متهم خانم دیگری هم که در این پرونده حضور دارد همسر یکی از بدهکاران بزرگ بانکی می‌باشد که وی نیز 350 میلیارد تومان از اموال بیت المال را گرفته و هم‌اکنون متواری است.

    برچسب ها