عصر خودرو

فاینانسورهای ژاپن به صنعت نفت ایران بازگشتند

عصر بازار- یک مقام مسئول با اشاره به افزایش تولید پتروشیمی همزمان با افزایش تولید نفت ایران در پسابرجام، از آمادگی سه فاینانسور کره‌جنوبی و ژاپنی برای اجرای یک طرح پتروشیمیایی خبر داد.

فاینانسورهای ژاپن به صنعت نفت ایران بازگشتند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، محمدقلی یونسی با اشاره به اجرای یک طرح جدید توسعه‌ای در پتروشیمی بندرامام به عنوان بزرگترین مجتمع پتروشیمیایی ایران، گفت: برای اجرای طرح جدید تولید اتیلن در این مجتمع پتروشیمی تاکنون اسناد مناقصه به صورت EPCF توزیع شده است.

    قائم مقام پتروشیمی بندرامام با اعلام اینکه به منظور اجرای این طرح مذاکرات با فاینانسورهای آسیایی آغاز شده است، تصریح کرد: تاکنون با دو شرکت ژاپنی، یک شرکت از کره جنوبی برای تامین منابع مالی این طرح جدید پتروشیمی مذاکراتی انجام شده است.

    این مقام مسئول همچنین در خصوص تاثیر افزایش تولید و صادرات نفت خام ایران بر روی ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری هم اظهار داشت: برای سال جاری تولید حدود 5 میلیون 600 هزار تن محصول پتروشیمی در دستور کار قرار گرفته است.

    وی با اشاره به انجام تعمیرات اساسی در پتروشیمی بندر امام در طول سه ماهه نخست سال‌جاری، بیان کرد: انجام تعمیرات اساسی منجر به کاهش تولید شده اما با توجه به افزایش ظرفیت تولید و عرضه خوراک توسط شرکت نفت برنامه‌های افزایش تولید پتروشیمی در سال 95 عملیاتی و محقق خواهد شد.

    یونسی با یادآوری اینکه از اواخر سال گذشته تاکنون تولید نفت خام در مناطق نفت‌خیز جنوب افزایش یافته است، تاکید کرد: بر این اساس به دنبال آن خوراک پتروشیمی بندر امام که عمدتا ان جی ال تولیدی مناطق نفت‌خیز شامل میعانات گازی (گازهای اتان، پروپان، بوتان و پنتان) بوده، افزایش یافته است.

    وی با یادآوری اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون به طور متوسط 105 هزار بشکه در روز به عنوان خوراک محصول از واحدهای ان جی ال مناطق نفت خیز جنوب روانه پتروشیمی بندر امام شده است، گفت: این درحالی است که سال گذشته میانگین عرضه روزانه خوراک گاز و میعانات گازی حدود 85 هزار بشکه بوده و پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری این ظرفیت به متوسط روزانه بیش از 100 هزار بشکه افزایش یابد.

    قائم مقام پتروشیمی بندرامام در پایان خاطرنشان کرد: اگر به صورت منظم افزایش عرضه خوراک گاز ادامه یابد، سالانه حدود 400 هزار تن به تولید مجتمع پتروشیمی بندر امام افزوده خواهد شد.

    برچسب ها