عصر خودرو

معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی عنوان کرد:

تشدید نظارت بر قیمت شکر در بازار

قیمت شکر این هفته روند نزولی خواهد داشت

عصر بازار- معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی گفت: با افزایش عرضه شکر در بازار و تشدید نظارت تعزیرات حکومتی قیمت این محصول در این هفته در بازار روند نزولی خواهد داشت.

تشدید نظارت بر قیمت شکر در بازار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، حسن عباسی معروفان در پاسخ به این پرسش که بالاخره چه کسی مقصر بالا رفتن قیمت شکر در بازار است، چرا که برخی افراد علت را کمبود و واردات دیرهنگام در بازار عنوان می‌کنند، اظهار داشت: هر کسی در مورد شکر از ظن خود صحبت می‌کند، کارخانجات تصفیه‌کننده شکر می‌گویند، چرا واردات را آزاد نمی‌کنید، تا بازار اشباع شده و قیمت‌ها پایین بیاید از طرفی کارخانجات هم مایلند تا خودشان شکر وارد کنند، اما باید گفت که وارد کردن آسان‌ترین کار است.

    وی اضافه کرد: می‌خواهند پول استحصالی از صادرات نفت را بدهند و به راحتی در عرض چند روز از برزیل شکر وارد کنند، اما این بهترین کار نیست، چرا که باید تقویت تولید داخل را هم در نظر بگیریم.

    معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به ارقام برآورد شده در شکر استحصالی در داخل کشور، تصریح کرد: شکر استحصالی از نیشکر و چغندر قند برای سال 94 یک میلیون و 520 هزار تن برآورد شده و این در حالی است که مصرف ما با احتساب صنایع شیرینی و شکلات 2 میلیون و 160 هزار تن است.

    عباسی معروفان به سرانه مصرف شکر در کشور اشاره‌ای کرد و گفت: سرانه یک نفر در طول سال 28 کیلوگرم است و روزانه به طور متوسط 6 هزار تن شکر در کشور مصرف می‌شود و اعتقاد وزارت جهاد بر این است که حدود 600 تا 700 هزار تن بیشتر به واردات شکر نیاز نیست که ذینفعان می‌گویند این رقم باید به یک میلیون تن برسد.

    وی همچنین پیش‌بینی کرد که در سال زراعی 95 یک میلیون و 650 هزار تن شکر استحصال شود که قطعاً بر میزان واردات تأثیر خواهد گذاشت.

    معاون بازرگانی شرکت بازرگانی دولتی در مورد علت گرانی شکر در بازار هم گفت: آنهایی که شکر از بورس کالا خریده‌اند، این کالا را انبار کرده‌اند و تعزیرات حکومتی در حال بررسی موضوع است و از امروز به مدت یک هفته قیمت شکر در بازار روند نزولی خواهد داشت، چرا که عرضه بیشتر خواهد شد.

    عباسی معروفان به مصرف‌کنندگان شکر قول داد که هیچ کمبودی در مورد شکر وجود ندارد و تنها زیاده‌خواهی برخی افراد به این موضوع دامن زده است.

    برچسب ها