عصر خودرو

چگونه یک‌چهارم مشاغل نفتی آمریکا آب رفت؟

عصر بازار- با وجود افزایش قیمت نفت از ابتدای سال جاری، اشتغال در بخش استخراج نفت و گاز طبیعی و فعالیت‌های مرتبط با این صنعت در حال کاهش یافتن از سطوحی است که در پاییز ۲۰۱۴ و درست قبل از سقوط قیمت نفت به ثبت رسیده بود.

چگونه یک‌چهارم مشاغل نفتی آمریکا آب رفت؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، به گزارش اداره‌ اطلاعات انرژی آمریکا، تعداد کل دکل‌ها از 1800 دکل در سال 2014 به 404 دکل در ماه می 2016 رسیده و تولید نفت خام نیز کاهش یافته، اما شدت آن بسیار کمتر از شدت کاهش اشتغال یا تعداد دکل‌ها بوده است. تولید گاز طبیعی نیز نسبت به اوج سال 2014 با افت مواجه شده است.

    اشتغال در تولید نفت و گاز طبیعی در اکتبر 2014 به 538 هزار شغل رسید. از آن به بعد، اشتغال در بخش تولید نفت و گاز طبیعی 26 درصد کاهش داشته است. کاهش کلی اشتغال تولید نزدیک به سه برابر کاهش 51 هزار شغلی در طی بحران 13 ماهه سال 2008 و 2009 بوده است. تمامی مشاغل تولیدی مربوط به حفاری نیست، اکثر مشاغل در واقع مربوط به فعالیت‌های اکتشاف، استخراج، ساخت چاه و بررسی چاه است. همچنین این مشاغل شامل نگهداری و تعمیر چاه‌های تولیدی نیز می‌شود.

    اثرات کاهش حفاری و اشتغال در تولید نفت خام و گاز طبیعی تقریبا متوسط بوده به طوری که سطوح تولید در ماه می به ترتیب شش و یک درصد نسبت به می 2015 کاهش داشته است. در مقایسه با اکتبر 2014، ماه اوج اشتغال در این بخش، تولید نفت خام می 2016 در حدود 2 درصد کمتر بوده در حالی تولید گاز طبیعی ثابت باقی مانده است.

    واگرایی میان روند تعداد دکل‌ها و میزان اشتغال از یک سو و تولید نفت و گاز طبیعی از سوی دیگر نشان می‌دهد که تولید در چاه‌های جدید به ازای هر دکل در مناطق کلیدی افزایش داشته که این امر به دلیل پیشرفت در تکنولوژی حفاری و استخراج بوده است. برای مثال، تولید نفت چاه جدید به ازای هر دکل در مناطقی نظیر باکن، ایگل‌فورد و پرمیان در سال 2016 بیش از دو برابر سطوح سال 2013 بوده است.

    برچسب ها