عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه :

دوره رشد بازار آغاز شده است

عصر بازار- پس از افت و رکود مدت دار در بازار سرمایه، قیمت سهام به نقاط جذابی رسیده که برای خرید و سرمایه گذاری گزینه بسیار مناسبی است.

دوره رشد بازار آغاز شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، حسین صالحی، مدیر معاملات کارگزاری اقتصاد بیدار با اشاره به رشد بازار در روزهای اخیر گفت: قیمت سهام شرکت ها در بازار سرمایه بسیار جذاب شده است.

    وی با اشاره به صف های خرید در بازار و افزایش حجم و ارزش معاملات اظهار داشت: سهام شرکت ها در قیمت های پایینی قرار گرفته اند و خرید سهام در نرخ های فعلی با نگاه بلند مدت به طور قطع سودی بیشتر از سرمایه گذاری در بازار پول برای سرمایه گذاران به همراه دارد.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روند صعودی بازار در هفته های اخیر تاکید کرد: به نظر می رسد دوره رشد بازار آغاز شده است.

    صالحی معتقد است که بازار سرمایه در نیمه دوم سال شرایط مناسب‌تری را نسبت به نیمه نخست سال تجربه خواهد کرد.

    وی درباره دلایل رونق بیشتر بازار در نیمه دوم سال گفت: به نظر من عواملی که می تواند باعث صعود بازار سرمایه شود در نیمه دوم سال فراهم تر خواهد بود و سرمایه گذاران با اطمینان خاطر بیشتری نقدینگی های خود را وارد بازار خواهند کرد که این موضوع موجب رشد بازار سرمایه خواهد شد.

    صالحی نخستین عامل بهبود بازار سرمایه را کاهش نرخ سود بانکی دانست و اظهار کرد: در سال‌های اخیر بازار پول به دلیل پرداخت سودهای بالا، نخستین گزینه برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌آمد و این موضوع موجب شده جذابیت بازارهای دیگر کاهش یابد اما با کاهش نرخ سود، سرمایه‌گذاری در بانک‌ها توجیه چندانی نخواهد داشت و بخشی از نقدینگی به سوی بازار سهام روانه خواهد شد.

    وی همچنین معتقد است این روزها نقدینگی های جدیدی وارد بازار شده که البته بی ارتباط با کاهش نرخ سود بانکی و تاکید مسولان اقتصادی بر تداوم کاهش این نرخ نیست.

    به گفته این کارشناس ، بازار سرمایه پس از توافق برجام به بهبود اوضاع اقتصادی بسیار خوشبین بود اما با وجود آنکه در زمینه اقتصادی اتفاق‌های بسیار مثبتی روی داده ، از میان رفتن کامل تحریم‌ها نیاز به زمان بیشتری دارد.

    وی با اشاره به سیاست های اقتصادی دولت برای کاهش تورم گفت: هرچند تورم کنترل شده و به محدوده قابل قبولی رسیده است اما رکود اقتصادی در کشور هنوز وجود دارد که این رکود مانع رشد پایدار و با ثبات بازار سرمایه است؛ چراکه در زمان رکود بنگاه های اقتصادی و بدنه اقتصادی کشور نمی توان انتظار داشت بازار سرمایه که به طور مستقیم از اقتصاد تاثیر می گیرد، رشد کند.

    مدیر معاملات کارگزاری اقتصاد بیدار در ادامه ، یکی دیگر از راهکارهایی که برای اقتصاد و همچنین بازار سرمایه راه گشاست را جذب سرمایه گذار خارجی دانست و گفت: ورود سرمایه گذاری خارجی باعث تزریق نقدینگی به اقتصاد و بازار سرمایه می شود .

    وی کمبود نقدینگی را یکی از مشکلات جدی اقتصاد و بازار سرمایه دانست و اظهار داشت: ورود سرمایه گذار جدید باعث می شود تا بخشی از مشکل کمبود نقدینگی در اقتصاد و البته بازار سرمایه برطرف شود.

    این کارشناس بازار سرمایه، به برنامه ریزی ها برای جذب سرمایه گذار خارجی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون گروه‌های بسیاری از بازار سرمایه ایران بازدید کرده‌اند و همچنین مقرر شده که طرح‌هایی با همکاری شرکت‌های خارجی و ایرانی به مرحله اجرا درآید اما برای  تاثیر این موارد در گزارش‌های مالی و عملکرد شرکت‌ها به زمان بیشتری نیاز است.

    برچسب ها