عصر خودرو

شنبه ۱۶ مرداد؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز ‌شنبه ۹۵.۰۵.۱۶ در بازار برق بورس انرژی ۴,۶۱۵ مگاوات برق به ارزش ۱۸ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته کاهش ۴۵ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز با افزایش شیب نزولی همراه شد و کاهش 2 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ شیب نزولی قیمت در انتهای دوره با افزایش همراه شده و در محدوده 320,000 ریال قرار گرفته است. به نظر می‌رسد با توجه به فشار فروش نیروگاه‌ها روند نزولی قیمت تداوم داشته باشد.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، در هر 4 تابلوی بازار، معاملات به انجام رسید و رونقی نسبی در بازار شاهد بودیم. بیشترین حجم معاملات مربوط به نمادهای کم‌باری و میان‌باری بود و بیشترین کاهش قیمت را نمادهای بارپایه داشتند که دلیل عمده آن رقابت نیروگاه‌ها برای فروش بود.

    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13950523 :

    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950523 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته و در حال حاضر در محدوده 320,000 ریال قرار دارد.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در طول دوره روندی نزولی داشته و در انتهای دوره در محدوده 447,000 ریال به ثبات رسیده است.
    در این نماد تا به امروز 616  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 11.05.1395 با 290  مگاوات می‌باشد.

    برچسب ها