عصر خودرو

دبیرکل جدید اوپک:

نفت بالای ۱۰۰ دلار غیرعادی بود

عصر بازار- دبیرکل جدید اوپک گفت: قیمت بالای ۱۰۰ دلار برای نفت، غیرعادی و احتمالا مضر به حال اقتصاد جهانی بود.

نفت بالای ۱۰۰ دلار غیرعادی بود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، دبیرکل جدید سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) گفت، افزایش قیمت نفت به بالای 100 دلار در هر بشکه ناشی از شرایط «غیرعادی» ای بود که نمی توانست تداوم یابد.

    محمد بارکیندو، در بولتن ماهیانه اوپک نوشت: «رشد ناگهانی قیمت ها» که موجب رسیدن قیمت نفت خام به 147 دلار در سال 2008 شد، «ناپایدار» و احتمالا مضر به حال اقتصاد جهانی بود.

    وی افزود، سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) به کار با دیگر تولید کنندگان و مصرف کنندگان نفت برای یافتن «قیمت عادلانه» نفت ادامه خواهد داد.

    قیمت جهانی نفت در سال های گذشته همزمان با افزایش تقاضا، ریسک های سیاسی متوجه عرضه و تضعیف ارزش دلار آمریکا به بالای 100 دلار افزایش یافته بود. پس از بحران مالی سال 2008، قیمت ها به نزدیکی بشکه ای 100 دلار رسید، تا اینکه در تابستان سال 2014 یعنی همزمان با افزایش عرضه به دلیل رشد تولید نفت شیل، قیمت ها شروع به افت کرد.

    بارکیندو که از ابتدای ماه اوت سمت دبیرکلی اوپک را عهده دار شده گفت، افزایش مجدد تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا بعید است «منجر به افزایش عرضه» نفت شود یا «تاثیری منفی بر قیمت ها بگذارد.»

    قیمت نفت پس از کاهش در اوایل این هفته، روز چهارشنبه ترمیم شد. بانک های مختلف از جمله سیتی گروپ، بانک آمریکا و مریل لینچ پیش بینی کرده اند که کاهش اخیر قیمت ها کوتاه مدت باشد، در حالی که بانک سوشیت جنرال اعلام کرده به دلیل توازن بهتر بین عرضه و تقاضا کاهش قیمت نفت محدود خواهد بود.

    برچسب ها