عصر خودرو

مذاکره با فرانسه برای خرید تعداد بیشتری هواپیمای کوچک

عصر بازار- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مذاکره با ژاپن برای خرید ۲۰ فروند هواپیمای آم آر جی می‌گوید: برای اقتصادی کردن بیش از ۶۰فرودگاه کوچک به چیزی بیش از ۲۰فروند هواپیما نیازمندیم و بر همین اساس مذاکرات با ATR فرانسه برای خرید تعداد بیشتری از هواپیماهای کوچک به صورت همزمان ادامه دارد.

مذاکره با فرانسه برای خرید تعداد بیشتری هواپیمای کوچک
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به نیاز کشور به هواپیماهای کوچک، گفت: در این خصوص مذاکراتی با ژاپن برای خرید هواپیماهای MRG از میتسوبیشی داشته‌ایم.

    وی با اشاره به سفر اخیر خود به ژاپن، توضیح داد: بعد از کمک به بازسازی ایران ایر با ایرباس سراغ هواپیمایی آسمان رفتیم و تصمیم به نوسازی ناوگان آسمان با خرید از میتسوبیشی داریم. بر همین اساس در این سفر  عوامل هواپیمایی آسمان را همراه خود داشتیم و درحال مذاکره برای خرید 20 فروند هواپیمای کوچک از میتسوبیشی برای این شرکت هواپیمایی هستیم.

    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه وظیفه وزارت راه این است که ناوگان هوایی کشور را اصلاح کند، فارغ از اینکه مالک این ناوگان دولت، بخش خصوصی یا بخش عمومی باشد، درباره چرایی انتخاب این هواپیماها برای هواپیمایی آسمان، توضیح داد: هواپیماهای MRG میتسوبیشی هواپیمای کوچک حداکثر 100 نفره هستند و با توجه به اینکه هواپیمایی آسمان معمولا پروازهای داخلی و استانی را انجام می‌دهد، گزینه مناسبی برای این شرکت هواپیمایی است.

    وی با بیان اینکه نحوه خرید 20فروند هواپیما در قالب فاینانس‌لیز یا اجاره به شرط تملیک است، توضیح داد: ژاپنی‌ها هم قول داده‌اند در همین قالب درخواست ما را بررسی کنند تا در ماه دسامبر و با تشکیل  دومین کارگروه مشترک دو کشور در تهران، مذاکرات ادامه پیدا کند.

    براساس گزارش وزارت راه، فخری کاشان هم چنین درباره خرید همزمان هواپیماهای ATR، که جزو هواپیمای کوچک محسوب می‌شوند، گفت: نیاز کشور به هواپیماهای کوچک چیزی بیش از 20 فروندی است که در مذاکراتمان با میتسوبیشی به دنبال آن هستیم. فرودگاه‌های سازمان‌های دیگر مثل شرکت نفت، هلال احمر یا حتی پیام به این هواپیماها نیازمند هستند و تنها با بیست فروند نیاز ما برطرف نمی‌شود.

    قایم مقام وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه بیش از 60 فرودگاه در کشور وجود دارد که جزو فرودگاه‌های کوچک محسوب می‌شود، ادامه داد: برای اقتصادی کردن این فرودگاه ها به هواپیماهای کوچک نیازمند هستیم. باید این فرودگاه ها را فعال کنیم  و بر همین اساس در نظر داریم  هرچه سریعتر این هواپیماها برای کشور خریداری شود.

    برچسب ها