عصر خودرو

وزیر اقتصاد:

مشکل تجدید ارزیابی شرکت‌ها رفع شد

راه اندازی کمیته فقهی بانک مرکزی در لایحه مشترک وزارت اقتصاد

عصر بازار- طیب‌نیا از پیش‌بینی راه اندازی شورای فقهی بانک مرکزی در لایحه بانکداری خبر داد و گفت: شرکت‌هایی که قبلاً اقدام های اولیه برای تجدید ارزیابی دارایی‌های خود را انجام داده‌اند می‌توانند امسال با معافیت مالیاتی آن را تکمیل کنند.

مشکل تجدید ارزیابی شرکت‌ها رفع شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه اقدامی برای رفع مشکل مالیاتی شرکت های متقاضی تجدید ارزیابی دارایی ها در سال جاری صورت گرفته ، گفت: مشکل تجدید ارزیابی شرکت ها با همکاری سازمان مالیاتی حل و فصل شده و شرکت هایی که قبلاً اقدامات اولیه از جمله ثبت در دفاتر مالی را انجام داده بودند امسال با تمدید معافیت مالیاتی می توانند آن را ادامه دهند.

    طیب‌نیا با اشاره به تقدیم لایحه بانکداری از سوی دولت به مجلس در آینده نزدیک گفت: در لایحه ای که پیش بینی شده و در آینده نزدیک به مجلس تقدیم خواهد شد راه اندازی شورای فقهی بانک مرکزی پیش بینی شده و در متن مشترکی که وزرات اقتصاد و بانک مرکزی تهیه کرده‌اند راه اندازی این کمیته فقهی آمده است.

    به گفته وزیر اقتصاد امسال علایمی که دیده می‌شود همگی تسریع رشد را نشان می دهد.

    بر اساس این گزارش، هفته گذشته معاون اول رئیس جمهور، مصوبه هیات دولت مبنی بر معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها شرکت هایی که ازسال 92 تا 94 مازاد تجدید ارزیابی را درصورت های مالی لحاظ کرده اند ابلاغ کرد.

    مصوبه معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی ها برای برخی شرکت های بلاتکلیف بورسی و فرابورسی از اهمیت بالایی برخوردار است.

    برچسب ها