عصر خودرو

روی آوردن دوباره تاجران به معاملات تلفنی;

تعطیلی یاهو مسنجر بازار نفت را به هم ریخت

عصر بازار- بسته شدن یاهو مسنجر که در اواخر دهه ۱۹۹۰ با سرعت بالای پیام‌رسانی انقلابی در صنعت نفت ایجاد کرد، اکنون تاجران نفتی را در فراق خود نشانده و برخی می‌گویند دوباره معاملات تلفنی در بازار رونق می‌گیرد.

تعطیلی یاهو مسنجر بازار نفت را به هم ریخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، با باز شدن بازارهای اروپایی و آمریکایی در صبح روز جمعه، تاجران نفتی با دوره جدیدی بدون یاهو مسنجر مواجه شدند. ابراز ارتباطی تاجران که از اواخر سال 1990 مورد استفاده قرار می‌گرفت و اکنون بسته شده است.

    به نوشته این گزارش، این تاجران نسبت به بسته شدن قریب‌الوقوع اصلی‌ترین ابزار ارتباطی‌شان ابراز تاسف می‌کردند.

    برخی از این تاجران شگفت‌زده شده بودند که این نرم‌افزار هنوز در ساعات تجاری نیویورک قابل استفاده بود با اینکه شرکت یاهو 5 آگوست را روز بسته شدن این نرم‌افزار اعلام کرده بود اما بسیاری تمایل نداشتند آن را رها کنند.

    ازآنجایی که تاجران برای استفاده از یاهو تنها به یک رایانه و ارتباط اینترنتی نیاز داشتند و این شبکه ارتباطی رایگان بود، در میان بازیگران بازار مورد استفاده قرار می‌گرفته است. نسخه جدید این نرم‌افزار با استاندارهای این صنعت (بازار نفت) هماهنگی ندارد.

    یک تاجر ارشد نفتی در سنگاپور که 20 سال است در این تجارت فعالیت دارد، گفت: «شما نمی‌دانید که چقدر برای یاهو مسنجر دلم تنگ می‌شود... من طی بیش از یک دهه صدها تماس در این نرم‌افزار دارم... من در یاهو دوستانی دارم که تاکنون با آنها ملاقات نکرده‌ام اما ساعت‌ها با آنها صحبت کرده‌ام. همچنین من از طریق یاهو پولی زیادی درآورده‌ام. حال، بسته شده است، من می‌توانم گریه کنم.»

    برخی می‌گویند این اقدام تاجران را دوباره مجبور به استفاده از تلفن خواهد کرد.

    یاهو که در ماه جولای فروش واحد مرکز تجاریش به شرکت وریزون کامینیوکیشن را اعلام کرد در اواخر دهه 1990 در صنعت نفت طوفانی به پا کرده بود.

    پیام‌رسانی فوری و رایگان این فناوری، انقلابی در صنعت نفت ایجاد کرد و به دلال‌ها کمک کرد تا با سرعت بسیار بالای مسیر میلیون‌ها بشکه نفت فروخته شده در روز را تغییر دهند.

    به نوشته این گزارش، نسخه آن‌لاین و جدید نرم‌افزار پیام‌رسان یاهو نمی‌تواند در این صنعت مورد استفاده قرار بگیرد چراکه استاندارهای مطلوب برای بازار نفت را ندارد زیرا مکالمات از این محل قابل ذخیره نیست.

    در نتیجه، تاجران نفتی، دلال‌ها، تحلیلگران و همچنین خبرنگاران پوشش‌دهنده صنعت نفت در تلاش برای یافتن جایگزین هستند.

    برچسب ها