عصر خودرو

انجام ۱۰۰ میلیون تراکنش بانکی در روز

عصر بازار- رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی گفت: روزانه ۱۰۰ میلیون تراکنش فیزیکی در شبکه بانکی کشور به ثبت می‌رسد.

انجام ۱۰۰ میلیون تراکنش بانکی در روز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، علی دیواندری با بیان اینکه در حوزه بانکی، جامعه ما احتیاج مبرمی به فعالیت حرفه ای رسانه دارد گفت: روزانه میلیون ها تراکنش در سیستم بانکی انجام می شود و بعضی اوقات تردید داریم که شبکه بانکی نظامی اجتماعی است یا اقتصادی؟

    رییس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با اشاره به اینکه روزانه نزدیک به 100 میلیون تراکنش فیزیکی انجام می شود که بیش از جمعیت کشور است اظهارداشت: این اتفاق بزرگی است و نشان می دهد مردم با این صنعت سر و کار دارند.

    دیواندری ادامه داد: اگر بانک نباشد سرمایه گذاری بی معنی است و من جامعه و کشوری را نمی شناسم که بدون توجه به نظام بانکی خود رشد کرده باشد. در کشور ما به صورت خُرد و خانوار و در مقیاس بالا، مردم ما با نظام بانکی در ارتباط هستند و روزانه به شعب یا سامانه های الکترونیک مراجعه می کنند و لازم است اطلاع رسانی های لازم درباره آن انجام شود.

    وی بیان داشت:‌ پراکندگی اطلاع رسانی در شبکه بانکی یکی از مشکلات رسانه های ما است و مدیران بانک ها از حضور در رسانه استقبال نمی کنند. فضایی که در رسانه ها ایجاد می شود و خدمات همکاران ما نادیده گرفته می شود.

    این مقام مسئول در بانک مرکزی تصریح کرد: فعالیت بانک ها ارزیابی می شود و به هر بانک و موسسه اعتباری صفحه ویژه ای اختصاص داده ایم تا یک کانال خبری در شبکه های اجتماعی می تواند برای مدیران نظام بانکی و کارشناسان و اصحاب رسانه مفید باشد.

    همچنین کوروش پرویزیان نیز در اظهاراتی با اشاره به افزایش توقعات از شبکه بانکی گفت:‌ شبکه بانکی باید خود نسبت به ظرفیت سازی اقدام کند و منتظر دستی از غیب برای کمک نباشد.

    وی افزود: بحران مشروعیت بحران بزرگی است که شبکه بانکی ما امروز با آن مواجه است. البته این مسئله حتما زایده نظام بانکی ما نیست و بخشی از جامعه این توقع و انتظار را از نظام بانکی دارند تا به این مسئله پاسخ دهد.

    رییس کانون بانک های خصوصی خطاب به مدیران عامل بانک های کشور و اعضای هیات مدیره آنها تصریح کرد: خدشه ای که به اعتماد نظام بانکی وارد شده، خدشه به مشروعیت نظام بانکی است.

    وی به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره و اظهارداشت: موضوع بنگاه های کوچک و خرد و بحث حل مسایل آن در نظام بانکی بسیار مهم است. پرویزیان خاطرنشان کرد: بعد از بحران مالی و اعتباری جهانی در سال 2008، بحث های مختلفی شکل گرفت از جمله ورود دولت ها برای حل این مسئله و تزریق 700 میلیارد دلار از سوی دولت آمریکا برای رفع این بحران، بخشی از فعالیت ها برای حل این مسئله بود اما هیچ کمکی برای رفع محدودیت ها به شبکه بانکی ایران نشده است.

    پرویزیان افزود:‌ شبکه بانکی باید خود این ظرفیت سازی را انجام داده و منتظر دستی از غیب برای کمک به شبکه بانکی نباشد. دولت ها نمی توانند به شبکه بانکی کمک کنند و امروز توقعات در دولت های مختلف از بانک ها بالاتر رفته است.

    برچسب ها