عصر خودرو

اشتغال زایی بی سابقه آمریکا در ماه جولای

عصر بازار- اقتصاد ایالات متحده در ماه جولای ۲۵۵ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرد و نرخ بیکاری را در رقم ۴.۹ درصد ثابت نگه داشت این در حالی است که این رقم از انتظار اقتصاددانان که ۱۸۲ هزار شغل را پیش بینی کرده بودند، فراتر است.

اشتغال زایی بی سابقه آمریکا در ماه جولای
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، جیم اسلیوان، کارشناس ارشد اقتصاد آمریکا در این زمینه گفت: " طبق آمارهای تحقیقاتی، رشد اشتغال همچنان بالا است".

    از ابتدای سال جاری تاکنون، آمریکا حدود 1.3 میلیون شغل به اقتصاد خود افزوده است. البته رشد اشتغال به نسبت سال گذشته از سرعت کمتری برخوردار است اما با این حال دستاوردهای شغلی ماه می و ژوئن بیش از حد انتظار بوده است.

    در همین راستا رشد دستمزدها شتاب بیشتری نسبت به سال گذشته داشته است. سال گذشته نرخ رشد دستمزد 2.2 درصد بود که این رقم امسال به 2.6 درصد رسیده است. البته این مقدار برای اقتصاد آمریکا پایین است. قبل از رکود اقتصادی دستمزدها در بین 3 و 3.5 درصد در حال رشد بودند.

    هایدی شیرهولز، اقتصاددان ارشد آمریکا به CNN گفت: اقتصاد آمریکا در مسیر درستی قرار گرفته است اما هنوز راه زیادی پیش‌رو دارد.

    این در حالی است که در ماه‌های اخیر تمرکز اقتصادی آمریکا بر صنایع خدماتی مانند بانکداری، مراقبت های بهداشتی و آموزش و پرورش بوده است و نگاه کمتری به بخشهای مانند صنعت و معدن داشته است.

    خدمات شغلی ایجاد شده شامل طیف گستردهای از مشاغل مانند طراحان و مهندسان کامپیوتر، مراقبتهای بهداشتی، خدمات مالی و خدمات گردشگری است. این در حالی است که در ماه جولای بخش معدن 6 هزار شغل را از دست داد. درواقع طبق آمارها، نفت ارزان سبب از بین رفتن 200 هزار شغل شده است.

    منبع: CNN

    برچسب ها