عصر خودرو

نفت برنت ۴۴ دلار و ۲۷ سنت شد

عصر بازار- انتشار آمارهای مثبت از بازار کار آمریکا و تقویت پیش خریدها در معاملات پایانی دیروز بازار نفت باعث شد تا افت قیمت ساعات اولیه ترمیم شود و قیمت ها تغییر چندانی را شاهد نباشد.

نفت برنت ۴۴ دلار و ۲۷ سنت شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، روز جمعه با بازگشت پیش خریدها به بازار در معاملات پایانی روز، و پس از آنکه ارزش دلار به دنبال انتشار آمارهای قوی از بازار کار آمریکا تقویت شد، قیمت نفت تغییر چندانی را شاهد نبود.
    ارزش دلار ابتدا پس از انتشار رشد تعداد فرصت های شغلی بازار امریکا در ماه جولای افزایش قابل توجهی یافت، اما سپس این افزایش اندکی تعدیل شد.

    تقویت ارزش دلار معمولا موجب گرانتر شدن نفت و دیگر کالاهای قیمت گذاری شده به ارز آمریکا برای دارندگان سایر ارزها می شود و کاهش تقاضا را در پی دارد.

    اما قیمت نفت که در ساعات اولیه معاملات دیروز حدود 2 درصد کاهش یافته بود، همزمان با افزایش ارزش دلار تقویت شد.

    فیل فلین، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «هنوز خیلی ها آن بیرون هستند که نگران ترمیم بیشتر قیمت نفت هستند و احتمالا به همین دلیل میزان پیش خریدها در معاملات پایانی روز جمعه افزایش یافته است.»

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدییت در پایان معاملات دیروز با 13 سنت، معادل 0.3 درصد کاهش به 41 دلار و 80 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز در پایان معاملات دیروز با تنها 2 سنت کاهش به 44 دلار و 27 سنت رسید. در این هفته، قیمت نفت برنت بیش از 4 درصد افزایش یافت، در حالی که نفت خام آمریکا پس از افزایش تقریبا 6 درصدی در طی 2 هفته گذشته، اندکی افت قیمت داشت.

    در همین حال، تعداد سکوهای حفاری نفت در آمریکا این هفته نیز برای ششمین هفته متوالی افزایش یافت که نشان دهنده احتمال افزایش تولید آمریکا در ماه های آینده بود.

    الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت پس از شکست تلاش مشترک برای فریز تولید در اوایل امسال، هیچ مذاکره ای درباره هماهنگی احتمالی روسیه با اوپک در زمینه تولید نفت صورت نگرفته است.

    برچسب ها