عصر خودرو

دولت خواستار سلب تکلیف از پرداخت یارانه شد

عصر بازار- یک نماینده مجلس دهم شورای اسلامی گفت: شیوه نادرست پرداخت یارانه ها موجب شده دولت در اصلاح لایحه بودجه خواستار سلب تکلیف خود نسبت به مقوله یارانه شود.

دولت خواستار سلب تکلیف از پرداخت یارانه شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا تابش, عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:دولت نمی تواند به یکباره گروه بزرگی از یارانه بگیران را حذف کند، از طرف دیگر دسترسی به اطلاعات مالی مردم دشوار است و به نوعی دخالت در حریم خصوصی مردم می شود.

    وی افزود: حذف تعداد کثیری از یارانه بگیران مستلزم زمان بیشتر و اصلاح قوانینی است که به دولت اجازه دسترسی به اطلاعات مالی مردم را بدهد.

    تابش عنوان کرد: از طرف دیگر حذف طیف وسیعی از یارانه بگیران نارضایتی های اجتماعی به وجود می آورد به همین دلیل دولت برای حذف یارانه افراد دست به عصا حرکت می کند.

    لازم به ذکر است یکی از مواردی که در اصلاح لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس ارائه شد در خواست سلب تکلیف دولت نسبت به مقوله یارانه بود.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه یادآور شد: اگر قانون هدفمندی یارانه ها به درستی اجرا می شد با چنین مشکلاتی مواجه نمی شدیم. قرار بر آن بود طرح هدفمندی یارانه پس از چند سال قطع شود اما متاسفانه آنقدر دراین طرح مانور داده شد و از طرفی با مباحث سیاسی درگیر شد که در حال حاضر با توجه به فضاهای روانی قطع یارانه نه از لحاظ سیاسی نه اقتصادی به صلاح نیست.

    تابش در پایان تصریح کرد: پرداخت پول نقد به مردم به صلاح نیست. کلیات و هدف اصلی طرح پرداخت یارانه ها تقویت زیر ساخت های بهداشت و درمان, تامین اجتماعی و پوشش های بیمه ای بود تا بدین وسیله این طرح در راستای پوشش گروه های آسیب دیده قرار گیرد نه اینکه به مردم پول پرداخت شود.

    برچسب ها