عصر خودرو

سرمایه‌گذاری نیسان در گرو شرایط برگزیت

عصر بازار- مدیرعامل نیسان اعلام کرد آینده سرمایه‌گذاری این شرکت در بزرگ‌ترین کارخانه خود در بریتانیا منوط به شرایطی است که بریتانیا درمورد گمرک، تجارت و نقل و انتقال آزادانه کالاها با اتحادیه اروپا به توافق می‌رسد.

سرمایه‌گذاری نیسان در گرو شرایط برگزیت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در کارخانه نیسان در ساندرلند نزدیک به یک‌سوم از 6/ 1 میلیون دستگاه خودروی تولید شده در بریتانیا ساخته می‌شود. در این کارخانه شاسی‌بلند محبوب قشقایی تولید می‌شود. اما اکثر خودروهای تولید شده در این کارخانه به اروپا صادر می‌شود. کارلوس گوسن، مدیرعامل اتحاد نیسان-رنو به خبرگزاری بی‌بی‌سی گفته است که نیسان و دیگر خودروسازان پیش از تصمیم‌گیری درمورد سرمایه‌گذاری جدید در بریتانیا منتظر نتیجه مذاکرات خروج این کشور از اتحادیه اروپا(برگزیت) هستند.

    او گفت:«مساله این است که درمورد گمرک، تجارت و حمل‌ونقل کالاها چه رخ خواهد داد. همه اینها عوامل بسیار حساسی‌اند که تعیین‌کننده میزان سرمایه‌گذاری در بریتانیا هستند.» نیسان حدود 4 میلیارد پوند در کارخانه خود در بریتانیا سرمایه‌گذاری کرده است اما درحال حاضر بسیاری از شرکت‌ها منتظر مذاکرات رسمی درمورد شرایط خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند. بعید است که این مذاکرات تا قبل از سال آینده میلادی آغاز شود.

    برچسب ها