عصر خودرو

شروع پروژه احداث ۵۱ واحد مسکونی در منطقه قلعه سیمون

عصر بازار- پیرو مراسم گلنگ‌زنی جهت ساخت فضای مسکونی برای اهالی محروم قلعه‌سیمون تخلیه قلعه و اسکان موقت ۲۸ خانواده ساکن در آن مکان انجام شد.

شروع پروژه احداث ۵۱ واحد مسکونی در منطقه قلعه سیمون
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵:۰۰
  • شروع پروژه احداث 51 واحد مسکونی در منطقه قلعه سیمون
  • 2
  • 1

به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» ، دهم مرداد سال جاری کلنگ‌زنگی قلعه با حضور فرماندهان سپاه و مدیران بنیاد برین و هنرمند گرامی آقای مجید مجیدی انجام شد بود و طی روزهای یازدهم تا سیزدهم مرداد آماده‌سازی فضای مدرسه واقع در نزدیکی قلعه با ساخت سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه موقت انجام شد.

طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده مقرر است 28 خانواده داخل قلعه جهت تخریب و ساخت 51واحد مسکونی  طی سه ماه آینده در مدرسه به‌طور موقتی ساکن شوند. باقی خانواده‌ها نیز همچنین در قلعه کرک و روستای لهک (اقامتگاه فعلی‌شان) ساکن هستند. 

لازم به یاداوری است، قلعه‌سیمون منطقه‌ای در حاشیه استان تهران (اطراف شهرستان اسلامشهر) است که حدود 193 نفر جمعیت و 57 خانوار را در خود جای داده است. این قلعه با پایتخت فاصله چندانی ندارد ولی متأسفانه ساکنان آن حتی از امکانات اولیه زندگی نیز محروم بوده اند. در این منطقه حتی خانه بهداشت، آب آشامیدنی سالم و سرویس بهداشتی و حمام نیز به چشم نمی خورد و تنها مدرسه‌ای که در نزدیکی این منطقه واقع‌شده کودکان را تا مقطع دبستان پذیرا بود. ساکنان زحمتکش این قلعه کشاورزند و بر روی زمین‌های زراعی مالکان محصول پرورش می‌دهند و نیمی از سهم سود حاصل زحمات آنهاست. 

بنیاد برین، بسیج سازندگی استان تهران و بسیج سازندگی اسلامشهر متولی نوسازی و مداخلات اجتماعی و آموزشی در قلعه سیمون هستند.

برچسب ها