عصر خودرو

چگونه سرمایه‌گذاری کنیم؟

چند درصد از سرمایه خود را برای کدام بازار کنار بگذاریم؟

عصر بازار- یک تحلیلگر اقتصادی پاسخ می‌دهد که با توجه به اوضاع فعلی بازارها، یک فرد صاحب سرمایه چند درصد از سرمایه خود را در کدام بازار سرمایه‌گذاری کند.

چند درصد از سرمایه خود را برای کدام بازار کنار بگذاریم؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، مهدی نوین راد در پاسخ به این سوال که با توجه به شرایط بازارها برای فرد صاحب سرمایه‌ای که مثلا یک میلیارد تومان داشته باشد، چه بازاری را برای سرمایه‌گذاری پیشنهاد می‌دهید؟ گفت:در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی کشور که دولت در تلاش است به صورت غیرتورمی از رکود خارج شود و همچنین کاهش قیمت نفت نسبت به سال‌های قبل و عزم بانک مرکزی برای تک نرخی کردن ارز و کاهش نرخ سود بانکی و تسهیلات و سیاست‌های فدرال رزرو تا پایان سال 2016 باید همه جوانب برای سرمایه‌گذاری را در نظر گرفت. باتوجه به چرخه  بازار مسکن که همواره در کشور تکرار شده در حال حاضر در دوره پایان رکود مسکن هستیم و باید کم کم به فکر سرمایه‌گذاری در این حوزه باشیم. از کل مبلغ سرمایه‌گذاری می‌توانیم 25 درصد را به سرمایه‌گذاری در این بخش به صورت پیش خرید مرحله‌ای کنار بگذاریم.

    این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: همچنین با توجه به سیاست فدرال رزرو که احتمال می‌دهیم نرخ بهره را افزایش ندهد و تک نرخی شدن ارز که موجب رشد قیمت ارز خواهد شد 15 درصد از کل مبلغ سرمایه‌گذاری در طلا صورت گیرد.

    وی تصریح کرد: در نهایت با توجه به سیاست بانک مرکزی در کاهش نرخ سود بانکی و رکود سایر بخش‌ها و در نظر گرفتن چرخه‌های ریاست جمهوری(انتخابات ریاست جمهوری) توصیه می‌شود بیشتر سرمایه خود یعنی 60 درصد را در بازار سرمایه، سرمایه‌گذاری کنیم که برای این منظور 20 درصد آن را در اوراق ترجیحا اوراق‌های سلف موازی و 80 درصد باقیمانده را در چهار صنعت پالایشگاهی با توجه به تک نرخی شدن ارز، معدنی‌ها با توجه به چشم‌انداز افزایش نرخ‌های جهانی، صنعت گردشگری ، حمل ونقل و صنایعی با هزینه مالی بالا که باتوجه به کاهش نرخ تسهیلات مناسب ارزیابی می‌شوند و سایر تک سهم‌های بازار، سرمایه‌گذاری کنیم.

    برچسب ها