عصر خودرو

نظر یک کارگزار درباره دلایل رشد ساختمانی ها

عصر بازار: مدیرعامل کارگزاری بانک آینده درباره وضعیت روزهای اخیر سهام گروه ساختمانی که با اعلام اولین سود سال مالی آینده و رشد قیمت برخی شرکت ها همراه شده اند اظهار کرد.

نظر یک کارگزار درباره دلایل رشد ساختمانی ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، فردین آقابزرگی در واکنش به این سئوال که چه عامل یا عواملی موجب اقبال روزهای اخیر سهام گروه ساختمانی و رشد قیمت سهام برخی شرکت های این گروه شده و آیا اعلام اولین سود سال مالی این شرکت ها در رشد بهای سهام موثر بوده یا خیر ؟ توضیح داد: واقعیت این است که اتفاق خاصی در بخش واقعی مسکن رخ داده و سودهای اعلامی شرکت ها هم صرفا" جنبه پیش بینی دارد.

    او ادامه داد: بنابراین به نظر می رسد رشد روزهای اخیر سهام این شرکت ها بدون دلیل خاصی و صرفا" به بهانه راه اندازی بورس مسکن باشد و طی آن عده ایی از نوسان گیران با چند میلیارد تومان نقدینگی به این گروه ورود کرده باشند. با این اوصاف روند رشد هیجانی شرکت های ساختمانی زود گذر بوده و پایدار نخواهد ماند .

    این کارگزار با اشاره به رکود بازار مسکن و نبود تصویری مثبت و روشن از وضعیت سال جاری این بخش خاطر نشان کرد: با در نظر گرفتن مواردی چون کاهش حاشیه سود بخش ساخت و ساز به دلیل افزایش هزینه های ناشی از تسهیلات، تقویت قابل توجه طرف عرضه از جمله عرضه 1.2 میلیون واحد فقط در تهران، بخشنامه های بانک مرکزی مبنی بر فروش اموال مازاد بانک ها ، وجود پیش بینی هایی مبنی بر نبود رشد 2 تا 5 ساله بخش مسکن، کند بودن جریان تبدیل دارایی های مسکن به پول نقد و ... نمی توان چشم انداز روشنی را از این صنعت تصور کرد.

    آقابزرگی ادامه داد: به همین دلایل و همچنین رفتار و سابقه نوسان گیران در حضور کوتاه مدت سهام گروه ها و شرکت های مختلف، رشد قیمت سهام شرکت های ساختمانی نمی تواند منطقی باشد.

    برچسب ها