عصر خودرو

شورون دارایی های نفتی خود را واگذار می کند

عصر بازار- شورون، دومین شرکت بزرگ آمریکایی، بخشی از دارایی های نفتی خود را که ارزش آن پنج میلیارد دلار است، واگذار می کند.

شورون دارایی های نفتی خود را واگذار می کند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل ازشانا، شرکت شورون، دومین شرکت بزرگ آمریکایی قصد دارد برخی از دارایی های خود را در آسیا به ارزش پنج میلیارد دلار واگذار کند.


    این روزنامه گزارش کرد این شرکت قرار است که در ماه جاری (اوت)  بخشی از دارایی های خود در چین را به فروش بگذارد؛ شورون در ماه اکتبر پارسال اعلام کرد که قصد دارد حدود 10 میلیارد دلار از دارایی های خود را تا سال 2017 میلادی واگذار کند.

    این ابر شرکت نفتی همچنین به دنبال خریدارانی برای دارایی های انرژی گرمایشی اندونزی خود به ارزش بیش از دو میلیارد دلار است؛ واگذاری دارایی های حوزه گازی این شرکت در تایلند نیز بخشی دیگر از برنامه فروش سهام و داراییهای این شرکت است.

    بر اساس این گزارش، شورون، شرکت نفت و گاز آمریکایی است، که بطور میانگین روزانه 3٫1 میلیون بشکه نفت خام تولید می کند و بعنوان یکی از بزرگترین شرکتهای چندملیتی جهان شناخته می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت، در شهر سان رامون، کالیفرنیا قرار دارد.

    این شرکت دارای عملیات در بیش از 180 کشور جهان است. این شرکت در تمامی زمینه‌های صنایع نفت و گاز و نیز تولید انواع انرژیهای تجدیدپذیر، فعالیت می کند. این فعالیتها، شامل: اکتشاف، استخراج، پالایش، بازاریابی و انتقال؛ نفت خام، گاز طبیعی و میعانات گازی، تولید طیف وسیعی از مواد شیمیایی و محصولات پتروشیمی، همچنین تولید برق است.

    شورون، یکی از شش شرکت بزرگ نفتی است، که در کنار شرکتهای اکسان‌موبیل، بی‌پی، توتال، کونوکو فیلیپس و رویال داچ شل تحت عنوان سوپرمیجر، طبقه‌بندی می‌شوند.

    برچسب ها