عصر خودرو

توافق دوجانبه نفتی ایران-چین

عصر بازار- یک مقام مسئول در شرکت نفت با اشاره به توافق انجام گرفته با ساینوپک چین، گفت: قرارداد این شرکت چینی برای ادامه فعالیت اکتشاف نفت و گاز در بلوک گرمسار فسخ شده است.

توافق دوجانبه نفتی ایران-چین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، با گذشت 10 سال از امضای قرارداد اکتشاف و توسعه بلوک گرمسار بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت ساینوپک چین، این قرارداد به دلیل عدم اخذ مجوزهای زیست محیطی به صورت نیمه کاره فسخ شد.

    یک مقام مسئول در شرکت ملی نفت ایران در گفتگو با مهر با تایید فسخ قرارداد شرکت چینی برای ادامه فعالیت اکتشاف و توسعه در بلوک گرمسار، گفت: پس از مذاکرات متعدد و با توافق دو طرف این قرارداد فسخ شده است.

    وی با تاکید بر اینکه ساینوپک چین به برخی از تعهدات خود شامل انجام فعالیت های مطالعاتی و لرزه نگاری در برخی از مناطق عمل کرده است، تصریح کرد: اما به دلیل عدم صدور مجوزهای لازم از سازمان حفاظت محیط زیست امکان حفاری کامل چاه های اکتشافی در بلوک گرمسار فراهم نشد.

    پیش از این مسئولان مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران در دولت دهم اعلام کرده بودند: پس از اخذ مجوزهای زیست محیطی در حاشیه چهارمین سفر استانی هیئت دولت دهم به استان سمنان، مجوز حفاری چاه و ادامه فعالیت های اکتشافی در این بلوک اخذ شده است.

    به گزارش مهر، قرارداد بلوک اکتشاف و توسعه بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت ساینوپک چین حدود 10 سال قبل امضا شد، این بلوک اکتشافی که قرارداد آن به ارزش تقریبی 50 تا 70 میلیون دلار بین ایران و چین امضا شده بود، از سالها قبل به دلیل انجام مطالعات و عملیات اکتشاف نفت در منطقه وسیعی از پارک ملی کویر تا نزدیکی آران و بیدگل متوقف شده بود.

    مطابق با قرارداد اکتشافی تهران – پکن (خرداد ماه 1385) تمامی هزینه‌های عملیات اکتشاف در بلوک گرمساز شامل لرزه نگاری، زمین شناسی و حفاری دو حلقه چاه اکتشافی به عهده پیمانکار بود.

    برچسب ها