عصر خودرو

یک تحلیلگر در امارات مطرح کرد

تردید درباره مدل جدید قراردادهای نفتی ایران

گام‌های زیادی قبل از ورود سرمایه‌گذاران باید برداشته شود

عصر بازار- در حالی وزیر نفت مدعی است مدل جدید قراردادهای نفتی باعث سرازیر شدن سرمایه‌های خارجی به صنعت نفت ایران می‌شود که تحلیل‌گر خارجی معتقد است سرمایه‌گذاری زمان‌ می‌برد و گام‌های زیادی قبل از ورود سرمایه‌گذاران باید برداشته شود.

تردید درباره مدل جدید قراردادهای نفتی ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، هیأت وزیران در جلسه دیروز به بررسی مدل جدید قراردادهای نفتی پرداخت و پیش‌نویس آن را تصویب کرد.

    در مدل قرارداد جدید شرایط برای سرمایه‌گذاران خارجی تسهیل شده است دولتی‌ها معتقدند که مدل سخت‌گیرانه قراردادهای قبلی مانع از جذب سرمایه‌گذار شده است.

    به گفته وزیر نفت، مدل جدید قراردادهای نفتی می‌تواند باعث جذابیت برای سرمایه‌گذاران خارجی شده و سرمایه‌های بیشتری را برای این بخش جذب کند.

    بلومبرگ در گزارشی نوشته است؛ ایران مدل جدید قرارداد نفتی را تصویب کرد که باعث خواهد شد سرمایه‌گذاری‌های خارجی به این صنعت سرازیر شود و تولید را افزایش دهد.  ایران امیدوار است که کشورها سالانه حداقل 50 میلیارد دلار در ایران سرمایه‌گذاری کنند. ایران پیش از این گفته بود که صنعت نفت این کشور به 200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد.

    ادوارد بل تحلیلگر کالا در امارات معتقد است؛ حتی با تصویب مدل جدید قراردادهای نفتی فرایند سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران زمان‌ می‌برد و گام‌های زیادی قبل از ورود سرمایه‌گذاران خارجی بایستی انجام شود.

    ادوارد بل می‌گوید؛ تصویب مدل قرادادجدید نمی‌تواند تغییری در روند کنونی بازار ایجاد کند.وی معتقد است، سرمایه‌گذاران به دنبال این هستند که بدانند دقیقاً آنها با چه شرایطی در ایران مواجه خواهند شد. شرایطی نظیر قوانین سرمایه‌گذای مشترک.

    وی همچنین گفته است؛ بعد از اینکه ما جزئیات کافی در این باره به دست آوردیم بعد از آن می‌توانیم نظر خودمان را درباره اینکه این قراردادها تا چه اندازه جذاب می‌توانند باشند، بگویم.

    برچسب ها