عصر خودرو

با فشار کاهش قیمت نفت

عربستان ۱۶ هزار کارگر هندی و پاکستانی را اخراج کرد

عصر بازار- دولت عربستان با کاهش قیمت نفت و کسری بودجه شدید مجبور شده است ۱۶ هزار کارگر هندی و پاکستانی را اخراج کند که بدون آب و غذا در چادرهایی آواره مانده‌اند این مسئله اعتراض وزاری امور خارجه این کشورها را برانگیخته است.

عربستان ۱۶ هزار کارگر هندی و پاکستانی را اخراج کرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، کاهش قیمت نفت باعث افت درآمد سعودی‌ها شده و آنها مجبور شده‌اند کارگران ساختمانی کشورهای مختلف به ویژه هند و پاکستان را اخراج کنند، این کارگران در کمپ‌هایی آواره و بدون آب و غذا مانده‌اند و به دلیل مشکلات ویزا، قادر به رفتن به کشورهای خودشان هم نیستند. سفارتخانه‌های دو کشور هند و پاکستان مجبورند کارگران تبعه کشور خودشان را غذا بدهند.

    براساس این گزارش، 16 هزار کارگر هندی و پاکستانی در کمپ‌هایی در عربستان بدون آب و غذا رها شده‌اند و حتی حمایتی از آنها برای صدور ویزا نمی‌شود تا به کشورشان برگردند.

    خبرگزاری بلومبرگ هم بنا به اعلام وزرای خارجه دو کشور هند و پاکستان نوشته است 7 هزار و 700 کارگر هندی و 8 هزار پاکستانی در عربستان آواره مانده‌اند.

    وزیر امورخارجه هند گفت: بیش از 4 هزار کارگر با سابقه در شرکت‌های ساخت و ساز در ریاض و شرکت‌های مدیریتی «سعودی‌اوگر» در کمپ‌هایی رها شده بودند.

    وی همچنین اضافه کرد: سفارت هند در 20 کمپ در ریاض، جده و دمام غذای کارگران آواره را تأمین می‌کند.

    نخست وزیر پاکستان هم گفته است دولتش به کارگران آواره به هر طریق ممکن کمک خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود 1.8 میلیون پاکستانی در عربستان مشغول به کار باشند.

    براساس این گزارش، دولت عربستان بعد از کاهش قیمت نفت و افت بی‌سابقه درآمدهای این کشور، پرداخت کارگران را با تأخیر انجام می‌دهد تا حدی که بسیاری از کارگران به ویژه در بخش ساخت و ساز را اخراج کرده است.

    وزیر کار عربستان هم گفته است؛ کارگران ساختمانی به دلیل پرداخت نشدن ماه‌ها حقوق‌شان، اعتراض می‌کنند.

    برچسب ها