عصر خودرو

بُرد مرسدس بنز با یک راهبرد غیرمعمول

عصر بازار- مرسدس بنز سال بسیار خوبی دارد و با وجود اینکه امسال روند رشد فروش خودرو در آن ضعیف شده اما این خودروساز سه ستاره همچنان فروش خوبی در بازار لوکس آمریکا داشته است.

بُرد مرسدس بنز با یک راهبرد غیرمعمول
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مرسدس بنز در آمریکا ماه گذشته با فروش 28 هزار و 523 دستگاه خودرو که نسبت به ماه ژوییه سال گذشته 3.6 درصد رشد داشت، رکورد فروش جدیدی بر جای گذاشت. در نتیجه مرسدس بنز در میان برندهای لوکس شامل ب ام و، لکسوس و آئودی پیش افتاد.

    دیتمار اکسلر، رییس و مدیرعامل مرسدس بنز آمریکا در بیانیه ای اظهار کرد: این شرکت همچنان شاهد روند فروش قوی در سه ماهه سوم بوده که حاصل عرضه سه مدل رویایی است. مدل اس کلاس کابریولت و اس ال سی رودستر به همراه مدل E-Class به رکورد جدید فروش در ماه ژوییه کمک کردند.

    جالب این است که مرسدس بنز در بازاری که به کراس اوورها و شاسی بلندها علاقمند است، موفق شده خودروهای زیادی بفروشد.

    از ابتدای امسال تاکنون پرفروش‌ترین مدل مرسدس، سی کلاس بوده که 44 هزار دستگاه فروش داشته، در حالیکه سومین مدل پرفروش E-Class با حدود 28 هزار دستگاه فروش بوده است. البته به این معنا نیست که شاسی بلندهای این شرکت فروش ندارند، بلکه در واقع این خودروها بسیار خوب فروش می روند.

    فروش مدلهای شاسی بلند مرسدس شامل GLC، GLE و GLS در مقایسه با مدلهای رقیب از سوی ب ام و و آئودی برابر یا بالاتر بوده است.

    از میان برندهای لوکس، تنها لکسوس فروش بیشتری نسبت به مرسدس داشته است. در رقابت فروش خودروهای لوکس در ماه ژوییه، لکسوس با فروش 27 هزار و 890 دستگاه در رتبه دوم قرار گرفت و پس از آن ب ام و با 25 هزار و 777 دستگاه و آئودی با 18 هزار و 364 دستگاه قرار گرفت.

    بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، از ابتدای امسال تاکنون مرسدس بنز آمریکا 191 هزار و 300 دستگاه خودرو فروخته است. فروش مرسدس نسبت به فروش 179 هزار خودروی لکسوس و ب ام و برتری داشته است. با وجود اینکه فروش آئودی 3.6 درصد در هفت ماه نخست سال 2016 رشد کرد، این برند لوکس گروه فولکس واگن با فروش 115 هزار و 298 دستگاه، در رتبه چهارم قرار گرفت.

    برچسب ها