عصر خودرو

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد:

کل توان مجلس در خدمت بازار سرمایه است

عصر بازار- فراکسیون بازار سرمایه در مجلس این دوره حضور پررنگ تری دارد و با افزایش نیرو اثرگذارتر خواهد بود.

کل توان مجلس در خدمت بازار سرمایه است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»،  در مراسم تودیع و معارفه ریاست جدید سازمان بورس محمد پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: مسائل اقتصادی و بازار سرمایه مهمترین و اساسی ترین مسایلی است که از سالهای گذشته هدف گذاری شده تا بتواند به دیگر مسایل اقتصادی کشور کمک کند

    وی عنوان کرد:  امروز پس از یازده سال از تصویب قانون بازار سرمایه موضوعاتی باید پیگیری شود و خوشحالیم که در این دوره مجلس ظرفیتی به وجود آمده است تا نیروهای متخصص بیشتر از دوره های گذشته در مجلس حضور داشته باشند. 

    پور ابراهیمی بیان کرد: فراکسیون بازار سرمایه در مجلس این دوره حضور پررنگ تری دارد و با  افزایش نیرو  اثرگذارتر خواهد بود.

    وی تصریح کرد: ظرفیت مجلس در خدمت بازار سرمایه کشور است تا بتواند در برداشتن گام های مهمی در این بازار کمک کند. از سویی،  اولین نکته ای که از ریاست جدید سازمان بورس و اوراق بهادار انتظار میرود، افشای اطلاعات مالی است. همچنین، در این راستا کلیه نهادهای عمومی مکلف اند صورت های مالی خود را نزد سازمان بورس افشا کنند که به دلیل عدم همکاری این نهادها و وجود نداشتن ضمانت های اجرایی تاکنون انجام نشده است.

    این نماینده مجلس ابراز داشت: تمام نهادها باید شفاف باشند و ضمانت های اجرایی برای اعمال این قانون در نظر گرفته شود.  بنابراین یکی ازانتظارات از ریاست جدید اجرایی شدن این قانون است.

    پورابراهیمی اضافه کرد: مورد بعدی موضوع تداخل نظارت ها است به این ترتیب که اکنون در برخی از حوزه ها تداخل هایی به وجود آمده میان سازمان بورس و بانک مرکزی این امر را دچار مشکل کرده است. 

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مورد بعدی که ریاست سازمان باید به آن توجه کند ارتباط با حوزه های جهانی است که علی رغم تمام تلاش های انجام شده بازار سرمایه ایران در محدوده مرزهای کشور است. چند نکته اساسی در این بخش امکان افتتاح حساب برای سرمایه گذاران خارجی، امکان افشای اطلاعات شرکت ها بر اساس استانداردهای بین المللی، نقل و انتقال وجوه و مجوزهای جذب سرمایه گذاران خارجی توسط کارگزاری ها است که باید حل شود. بنابراین یکی از این اقدامات هموار کردن مسیر سرمایه گذاران خارجی است.

    پورابراهیمی اظهار کرد: درخصوص اصلاح قانون بازار سرمایه 2 دیدگاه وجود دارد. گروهی معتقدند این قانون نیاز به اصلاح دارد و گروهی دیگر این قانون را برای اجرا تا چند سال آینده کافی می دانند همچنین مورد دیگری که می¬تواند توسط ریاست سازمان حل شود، بحث تفکیک نظارت و عملیات است.

    اکنون فرصت مناسبی است تا برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار گیرد و این موقعیتی را پدید آورده است که فعالان بازار موارد پیشنهادی خود را برای اعمال در متن برنامه ششم توسعه ارائه دهند. در خصوص اصلاح قوانین نیز به همین شکل قوانین نیز می توانند مورد ارزیابی قرار بگیرند.

    برچسب ها