عصر خودرو

وزیر دارایی کره جنوبی:

مبادلات یورویی کره با ایران در مراحل نهایی آماده‌سازی قرار دارد

عصر بازار- وزیر دارایی کره جنوبی با بیان اینکه کشورش در مراحل نهایی آماده سازی ها جهت تجارت به یورو با ایران است، افزود، سئول قصد دارد این ساز و کار را «در زودترین زمان ممکن» ایجاد کند.

مبادلات یورویی کره با ایران در مراحل نهایی آماده‌سازی قرار دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، یو ایل هو، وزیر دارایی کره جنوبی روز چهارشنبه گفت، کشورش در مراحل نهایی آماده سازی ها جهت تجارت به یورو با ایران است.

    وی افزود، سئول قصد دارد این ساز و کار را «در زودترین زمان ممکن» ایجاد کند.

    طی روزهای گذشته رسانه های کره ای خبر از راه اندازی سیستم پرداخت های یورویی بین ایران و کره جنوبی از ماه آینده میلادی داده بودند.

    بر این اساس، شرکت های کره ای از ماه سپتامبر قادر خواهند بود، حساب های خود با همتایان ایرانی شان را به جای وون به یورو تسویه کنند. این گشایش موجب تسهیل هر چه بیشتر مبادلات پولی با ایران خواهد شد که اقتصادش فرصت های تجاری فراوانی را برای بنگاه های اقتصادی کره دارد.

    انتظار می رود راه اندازی سیستم پرداخت های مبتنی بر یورو  راه را برای بنگاه های اقتصادی کره ای برای سرعت بخشیدن به پروژه های دوجانبه به ارزش 45.6 میلیارد دلار که در ماه می و در جریان سفر رئیس جمهوری این کشور به تهران امضا شده، هموار سازد.

    به گفته چند منبع آگاه، دولت آمریکا نسبت به پرداخت های شرکت های کره به یورو چراغ سبز نشان داده است. بر اساس این چراغ سبز واشنگتن، کره سیستم جدید پرداخت یورویی را از ماه آینده راه اندازی خواهد کرد. سیستم پرداخت های یورویی به موسسات مالی کره ای اجازه می دهد مبادلات مالی خود را به یورو و با واسطه گری بانک های اروپایی انجام دهند. بر اساس این سیستم، زمانی که شرکت های کره ای پول را به بانک های اروپایی ارسال کنند، قبل از ارسال به بانک های ایرانی، وون کره جنوبی با یورو معاوضه خواهد شد.

    تاکنون بنگاه های اقتصادی کره ای در صنایع مختلف نظیر ساخت و ساز، کشتی سازی و خودرو پرداخت ها را به وون و از طریق حساب هایی به نام بانک مرکزی ایران در بانک ووری و بانک صنعتی کره دریافت می کردند. شرکت های ایرانی نیز از طریق دریافت پول از بانک مرکزی ایران مبیادلات تجاری خود با همتایان کره ای شان را انجام می داند. عملا هیچ انتقال پولی بین ووری بانک و بانک صنعتی کره و بانک مرکزی ایران صورت نگرفته است.

    برچسب ها