عصر خودرو

شعبانپور مطرح کرد:

گشایشهای برجام در پارس جنوبی ملموس بود

عصر بازار- مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به آزادسازی بسیاری از تجهیزات نفتی بلوکه شده ایران در دوران پسابرجام، گفت: گشایشهای برجام در صنعت نفت ایران و به ویژه میدان گازی پارس جنوبی ملموس بوده است.

گشایشهای برجام در پارس جنوبی ملموس بود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، علی اکبر شعبانپور با بیان این مطلب افزود: پس از نهایی شدن برجام، اولین هیئت خارجی که به ایران وارد شد، آلمانیها بودند که با استمرار مذاکرات دو طرف، زیمنس متعهد شد نسبت به آزادسازی تجهیزات بلوکه شده ایران اقدام کند.

    وی تصریح کرد: با توافقهای انجام شده، در مجموع 10 دستگاه کمپرسور شامل چهار دستگاه کمپرسور Off-Gas و ٦ دستگاه کمپرسور چرخه تبرید پروپان (Refrigerant Compressors) شرکت زیمنس دریافت و در طرح توسعه ای فاز ١٢ پارس جنوبی بکار گرفته شد.

    شعبانپور با بیان این که ٦ دستگاه کمپرسور ساخت شرکت زیمنس نیز در اسفند ٩٤ تحویل طرح توسعه ای فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی شد، ادامه داد: مقادیر زیادی لوله، اتصالات و شیرآلات اینکونل سکوهای فاز ١٧ و ١٨ و 20 و ٢١ پارس جنوبی و دمنده های هوای واحد گوگردسازی فاز ٢۰ و ٢١ که همه از تجهیزات ساخت شرکتهای معتبر اروپایی است، از دیگر کالاهایی به شمار می روند که طی ماه های اخیر تحویل این ٢ فاز شده است.

    وی به فاز ١٤ پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: در این فاز نیز به واسطه گشایشهای برجام، تعدای از انواع شیرآلات تحویل شده است.

    شعبانپور از سفارش گذاری توربواکسپندرهای بازیافت اتان نیز در طرحهای توسعه ای فازهای ١٩و 20 و ٢١ پارس جنوبی خبر داد و گفت: دریافت این تجهیزات هایتک می تواند در پیشبرد فعالیتهای طرح، نقش بسزایی ایفا کند.

    وی در عین حال، با اشاره به اقدامهای وزارت نفت به منظور بومی سازی 10 گروه خانواده کالاهای پرمصرف صنعت نفت، تصریح کرد: به طور مثال، همانگونه که اخیرا اعلام شده قرار است فناوری ساخت لوله های CRA به کشور منتقل و خط تولید این لوله ها در داخل ساخته شود که گام بزرگی در مسیر توانمندسازی صنعت نفت به حساب می آید.

    به گفته این مقام مسئول، هدف و رویکرد اصلی صنعت نفت، تقویت توان داخل است و برجام از آن رو که راه را برای تعامل بیشتر با شرکتهای معتبر بین المللی و انتقال فناوری و همچنین استفاده از تجهیزات پیشرفته در تاسیسات نفت و گاز کشورمان فراهم کرده، آثار ملموسی را در صنعت نفت ایران برجای گذاشته است.

    برچسب ها