عصر خودرو

سرپرست شرکت چینی آغاز کننده مبادلات نفتی با ایران تغییر کرد

عصر بازار- مقامات شرکت ژوهای ژنرونگ چین، به عنوان آغازکننده مبادلات نفتی با ایران و همچنین یکی از خریداران اصلی نفت ایران از تغییر سرپرست این شرکت و انتصاب مدیر بخش نفت آن به سمت ریاست خبر دادند.

سرپرست شرکت چینی آغاز کننده مبادلات نفتی با ایران تغییر کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، رویترز به نقل از مقامات شرکت ژوهای ژنرونگ چین، نوشت این شرکت یک مدیر ارشد تجاری را به ریاست این شرکت منصوب کرد.

    شرکت ژوهای ژنرونگ، شرکت چینی است که تجارت نفتی ایران به چین را آغاز کرده است.

    به گفته مقامات آگاه، لی یومین که در سال 1996 به فاصله کمی پس از تاسیس این شرکت به عنوان نخستین شغل غیردانشگاهی به شرکت ژوهای ژنرونگ پیوسته است در ماه ژوئن با ژانگ دونگوآن که بازنشسته شده است، جایگزین شد.

    شرکت ژوهای ژنرونگ به علت برنامه کابینه دولت چین برای ادغام شرکت‌های دولتی، اکنون شعبه‌ای از گروه نام وانگ مستقر در شبه جزیره ماکائو است.

    خانم لی توسط یانگ گینگلانگ، موسس شرکت ژوهای ژنرونگ و آغازکننده مبادلات نفتی تهران و پکن در این شرکت به کار گرفته شده است.

    در آن زمان، ایران در برابر سلاح‌های دریافتی از چین در جریان جنگ تحمیلی، به این کشور نفت می‌فروخت. شرکت ژوهای ژنرونگ هنوز عمدتا برای خرید نفت ایران به کار گرفته می‌شود.

    خانم لی از زمان پیوستن به این شرکت در بخش نفت فعالیت دارد که اکنون از ایران حدود 240 هزار بشکه در روز نفت می‌خرد. وی از زمان حضور در این شرکت ریاست این بخش را به عهده داشته است.

    پس از اینکه این شرکت با گروه نام وانگ ادغام شدند واحدهای تجاری تحت نظر ژوهای ژنرونگ، تیانجین ژنرونگ و تیانبائو پترولیوم نیز به شعبات زیر مجموعه این گروه تبدیل شدند.

    تیانجین ژنرونگ نیز که با این مبادلات نفتی دارد، بر سوخت‌های پالایش شده نظیر نفت کوره و محصولات پتروشیمی تمرکز دارد.

    برچسب ها