عصر خودرو

رویترز:

بازگشت دوباره ایران به بازار، فروش نفت غرب آفریقا را کاهش داد

عصر بازار- رویترز با استناد به آمارهای غیررسمی مدعی شد رزرو محموله‌های نفتی غرب آفریقا به علت رقابت شدید و تقاضای ضعیف و اختلال در بارگیری‌ها در نیجریه در آستانه کاهش در ماه آگوست قرار دارد.

بازگشت دوباره ایران به بازار، فروش نفت غرب آفریقا را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، رویترز بر اساس بررسی آمارهای کشتیرانی و تاجران نوشت محموله‌های نفت غرب آفریقا به سوی شرق به علت رقابت شدید و تقاضای ضعیف و اختلال در بارگیری‌ها در نیجریه که حداقل یک ارسال یک محموله را لغو کرد، در آستانه کاهش در ماه آگوست قرار دارد.

    بر اساس این گزارش، مجموعا 55 محموله، به میزان 1.685 میلیون بشکه در روز برای ارسال به آسیا در ماه جاری رزرو شده است. این میزان کمتر از 2 درصد از آمار ماه گذشته و بیش از 2 درصد از آگوست سال گذشته کمتر است.

    در مجموع، به علت کاهش حاشیه سود پالایشگاه‌ها در اثر مازاد محصولات پالایش شده، خرید نفت در آسیا از اطمینان کافی برخودار نیست. برخی از پالایشگاه‌ها در حال حاضر نفت کمتری پالایش می‌کنند درحالی‌که برخی دیگر برای تعمیرات آماده می‌شوند.

    در عین حال، تقریبا تمامی فروشندگان نفت خام، آسیا را هدف گرفته‌اند. خرید نفت ایران از سوی چین، هند، ژاپن و کره جنوبی به صورت برجسته در ماه ژوئن، آخرین ماهی که آمارش در دسترس است، افزایش یافته چراکه ایران تلاش می‌کند تا سهم از دست رفته خود در سال‌های تحریم را از بازار بازپس بگیرد.

    در نتیجه، برخی از محموله‌های نفتی غرب آفریقا تحت فشار قرار گرفته‌اند. بیشترین اختلاف در میزان رزرو نسبت به سال گذشته مربوط به هند به علت اختلال در بارگیری در نفت نیجریه است.

    برچسب ها