عصر خودرو

توضیح معاون وزیر صنعت درباره تعطیلی خط تولید ایرانیت

عصر بازار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص کارخانه ایرانیت و اینکه عدم روزرسانی موجب تعطیلی خط تولید آن شده است، عنوان کرد که واحدهای تولیدی باید خود را با فناوری‌های روز هماهنگ کنند.

توضیح معاون وزیر صنعت درباره تعطیلی خط تولید ایرانیت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا فیاض در حاشیه برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در پاسخ به پرسش خبرنگاری در خصوص کارخانه ایرانیت که بیش از نیم قرن قدمت دارد، گفت: برخی واحدهای تولیدی برای ادامه حیات خود چاره‌ای جز بروزرسانی خط تولید و ماشین‌آلات خود ندارند و لذا اگر این اتفاق نیفتد چاره‌ای جز تعطیلی ندارند و ایرانیت نیز از این دسته است.

    وی با بیان اینکه تعطیلی یک واحد همیشه یک اتفاق بد تلقی نمی‌شود، افزود: اگر واحدی خود را با فناوری‌های روز هماهنگ نکند زیان‌ده شده و دخل و خرج آن با هم همخوانی نخواهد داشت.

    فیاض با اذعان به اینکه ادامه فعالیت با تجهیزات قدیمی برای همه واحدها مقرون به صرفه نیست، افزود: ایرانیت از آن واحدهایی است که باید برای ایجاد خط تولید مدرن و بروز اقدام می‌کرد اما متاسفانه این اتفاق نیفتاده و از این رو با مشکلاتی مواجه شده است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: با توجه به عزم دولت تدبیر و امید و تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری در خصوص فعال‌سازی واحدهای کوچک و متوسط مشکل‌دار، امسال سال مهمی برای واحدهای کوچک و متوسط در کشور است.

    وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در آغاز سال تکلیف کردند که مشکلات این واحدها مرتفع شود، افزود: دولت تدبیر و امید نیز مصمم است که فرمایشات مقام معظم رهبری در این راستا را عملی و رونقی در این واحدها ایجاد کند.

    سفیر سابق ایران در امارات، به تجلیل از همراهی بانک مرکزی و بانک‌های عامل در سراسر کشور پرداخت و گفت: بانک‌ها همراهی خوبی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی کوچک و متوسط داشتند.

    برچسب ها