عصر خودرو

متخصصان ایرانی سکوی ١٨B پارس جنوبی و پل رابط آن را نصب کردند

عصر بازار- عملیات نصب سکوی دو هزار و ۳۰۰ تنی ١٨B پارس جنوبی با ظرفیت برداشت ١٤ میلیون مترمکعب گاز در روز و پل رابط آن با تلاش متخصصان ایرانی با موفقیت در محل مربوطه قرار گرفت.

متخصصان ایرانی سکوی ١٨B پارس جنوبی و پل رابط آن را نصب کردند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، عملیات نصب سکوی مزبور از ساعت 20 روز دوشنبه (١١مرداد) آغاز و با بهره گیری از شناور اوشنیک پنج هزار صورت گرفت و عملیات ساعت ١٢و 30 دقیقه روز سه شنبه (١٢ مردادماه) با موفقیت انجام شد.
    فرآیند نصب شامل چهار مرحله نصب سکو، پل، سازه مشعل و مشعل بود که عملیات نصب سکو نخستین مرحله آن و در مدت زمان یک ساعت در موقعیت مربوطه قرار گرفت، این عملیات از سوی متخصصان شرکت مبین سازه تحت نظر شرکت ایزوایکو انجام شد.
    دومین مرحله این عملیات نصب پل رابط است که ساعت 20 شامگاه سه شنبه (١٢ مردادماه) صورت گرفت، این پل 240 تن وزن و ٩٨ متر ارتفاع دارد که رابط میان سکوی اصلی و سه پایه مشعل است.
    براساس برنامه ریزی انجام شده تا ساعت ٩ صبح امروز (چهارشنبه) ١٣ مردادماه سازه مشعل و مشعل نیز در موقعیت خود نصب و کل عملیات در بازه زمانی ٣٧ ساعت تکمیل می شود.
    وزن سکوی ١٨B دو هزار و 300 تن است که با احتساب سکو، جکت چهارپایه، جکت سه پایه مشعل، پل و مشعل نیز، این سازه حدود ٦ هزار و 650 تن وزن دارد.
    بارگیری سکوی ١٨B پارس جنوبی سوم تیرماه امسال از یارد بندرعباس شرکت ایزوایکو انجام شد. پس از تکمیل فرآیند نصب، عملیات هوک آپ، پیش راه اندازی و راه اندازی چهارماه طول می کشد و با راه اندازی این سکو در آذرماه امسال، انتظار می رود برداشت ١٤ میلیون مترمکعب گاز از آن محقق شود.
     ٢٦ تیرماه امسال سکوی ١٩A پارس جنوبی با ظرفیت برداشت روزانه ١٤ میلیون مترمکعب گاز، سپس سکوی فاز ٢١ با ظرفیت برداشت ٢٨ میلیون مترمکعب گاز و اینک سکوی ١٨B با ظرفیت برداشت روزانه ١٤ میلیون مترمکعب گاز با موفقیت در موقعیت خود نصب شده اند.
    براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال ٦ سکوی پارس جنوبی نصب و راه اندازی می شوند که در کمتر از یک ماه گذشته سه سکو در موقعیت خود نصب شدند، در ماه های آینده سکوهای ١٩B ،١٧B و 20 هم نصب خواهند شد.

    برچسب ها