عصر خودرو

از سوی یک موسسه تحقیقاتی اعلام شد:

بازار خدمات ابری جهان در دست چهار شرکت برتر

عصر بازار- اگر چه شرکت های بزرگ و متنوعی در حوزه خدمات کلود فعال هستند، اما چهار شرکت خاص بخش اعظم این بازار را در کنترل دارند.

بازار خدمات ابری جهان در دست چهار شرکت برتر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، چهار شرکت یاد شده همگی آمریکایی هستند و کنترل این بازار آینده دار حرفه ای توسط آنها می تواند تبعات خاص خود را به همراه داشته باشد.

    یافته های موسسه تحقیقاتی Synergy Research Group نشان می دهد چهار شرکت آمازون، مایکروسافت، آی بی ام و گوگل در مجموع کنترل بیش از نیمی از بازار جهانی کلود را در دستان خود دارند و البته در میان این شرکت ها امازون با فاصله قابل توجهی پیشتاز است.

    این شرکت در سه ماهه دوم سال 2016 حدود 31 درصد از بازار یاد شده را در اختیار داشته و مایکروسافت با سهم 11 درصدی در رتبه دوم است. آی بی ام با تصاحب 8 درصد از بازار مذکور در رتبه سوم و گوگل با اختصاص 5 درصد از آن به خود در رتبه چهارم است.

    Synergy Research Group در بررسی های خود خدمات infrastructure-as-a-service (IaaS)،  platform-as-a-service (PaaS) و در نهایت خدمات میزانی خصوصی کلود را مورد توجه قرار داده است.

    بررسی ها حاکیست میزان سرمایه گذاری در این زمینه طی سال های آینده افزایش چشمگیری می یابد و شرکت های مختلفی به فعالیت در این زمینه علاقه نشان می دهد. رشد سالانه فعالیت های چهار شرکت برتر کلود جهان هم به ترتیب 53، 100، 57 و 162 درصد اعلام شده است.

    از جمله دیگر شرکت های مهم جهان که به ارائه خدمات کلود علاقمند هستند می توان به علی بابا، ای تی اند تی، بی تی، سنچری لینک، فوجیتسو، جوینتف اچ پی ای، ان تی تی، اوراکل، اورنج، رک اسپیس، سیلز فروش و غیره اشاره کرد. درآمد جهانی این خدمات هم اکنون 28 میلیارد دلار برآورد شده است.

    برچسب ها