عصر خودرو

نخستین قرارداد همکاری ایران و آلمان در صنعت پتروشیمی امضا شد

عصر بازار- نخستین قرارداد همکاری ایران و آلمان در صنعت پتروشیمی با حضور معاون وزیر نفت بین پتروشیمی کیان و شرکت لینده آلمان نهایی شد.

نخستین قرارداد همکاری ایران و آلمان در صنعت پتروشیمی امضا شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت نفت، قرارداد تامین تکنولوژی و آماده سازی برای انجام طراحی پایه (FEED) واحد الفین پتروشیمی کیان با حضور معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به امضای مدیران ارشد دو شرکت طرف قرارداد رسید.
    شرکت پتروشیمی کیان در سال 1391 به منظور اجرای طرح الفین 12 در زمینی به مساحت 78 هکتار در فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی عسلویه تأسیس شد.
    الفین دوازدهم به صورت یک مجتمع الفین- آروماتیک به همراه واحدهای پایین دستی با ظرفیت تولید سالانه هفت میلیون و 478 هزار تن محصولات میانی و نهایی، بزرگترین مجتمع متمرکز پتروشیمی در جهان محسوب می شود.
    این طرح عظیم شامل واحدهای پیش تفکیک خوراک مایع، آروماتیک، الفین، اتیل بنزن، آلفا الفین، پروپیلن اکساید و بوتادین است که تولید انواع محصولات از خانواده آروماتیک ها، زایلین ها و صنایع پایین دستی اتیلن را در بر می گیرد.
    میزان خوراک سالانه پیش بینی شده در این طرح بیش از 4.5 میلیون تن، شامل سه هزار تن میعانات گازی از محل فازهای 4 و 5 و 900 هزار تن اتان از محل فازهای 13 و 14 میادین گازی پارس جنوبی و همچنین 350 هزار تن C3+ از الفین های پنجم و یازدهم و 340 هزار تن برش سبک از آروماتیک چهارم است.
    گروه گسترش نفت و گاز پارسیان مالکیت 60 درصد طرح یادشده را در اختیار دارد.
    لینده، بزرگترین تولیدکننده گازهای صنعتی در جهان است؛ سهام این شرکت در همه بازارهای بورس اوراق بهادار موجود در آلمان، از جمله بورس فرانکفورت، معامله می شود. این شرکت با توجه به میزان قیمت سهام، در فهرست 30 شرکت نخست شاخص دکس(مهمترین شاخص سهام در آلمان) قرار گرفته است.

    برچسب ها