عصر خودرو

پس از فعالیتهای مطالعاتی زاروبژنفت روسیه

راهکارهای افزایش ضریب بازیافت ۲ میدان مشترک اعلام می‌شود

عصر بازار- شرکت زاروبژنفت روسیه پس از مطالعه میدانهای آبان و پایدار غرب ایران، شیوه های راهبردی افزایش ضریب بازیافت نفت را در این میدانها ارائه می کند.

راهکارهای افزایش ضریب بازیافت ۲ میدان مشترک اعلام می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، غلامرضا منوچهری، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در نشست مشترک با نمایندگان شرکت زاروبژنفت روسیه، با بیان این که روسیه هم اکنون روزانه 10 میلیون بشکه نفت خام تولید می کند، به ظرفیت بالای شرکت های نفتی این کشور بویژه در حوزه افزایش ضریب برداشت اشاره کرد و گفت: ما نه تنها تمایل به همکاری با زاروبژنفت به عنوان سرمایه گذار در میدان های یاد شده داریم، بلکه خواستار بهره برداری هر چه تمام تر از فناوری های روزآمد آن ها در این حوزه هستیم.

    وی با اشاره به برگزاری این نشست، اقدام های بعدی ٢ طرف را برگزاری جلسه های بیشتر در دو ماه آینده درباره ارائه یک «نقشه راه» از سوی شرکت روسی اعلام کرد و گفت: بر پایه مذاکرات صورت گرفته تاکنون، قرار است شیوه های راهبردی از سوی زاروبژنفت درباره افزایش ضریب بازیافت نفت ٢ میدان آبان و پایدار غرب مطرح شود.

    منوچهری با بیان این که نمایندگان زاروبژنفت پس از حضور در دفتر شرکت مناطق نفت مرکزی در قالب گروه های کاری مشترک به تبادل اطلاعات درباره میدان ها می پردازند، افزود: قرار است زاروبژنفت با ارائه نقشه راه برای انجام مطالعات در مدت زمان چهار 6 ماه به پیش نویس برنامه توسعه (Pre-MDP) دست یابند.

    نماینده زاروبژنفت نیز با سازنده خواندن همکاری ٢ شرکت تاکنون، نسبت به ادامه همکاری ها ابراز امیدواری کرد و گفت: زاروبژنفت همه تلاش خود را به کار  می گیردتا بتواند از فناوری های برتر روز در حوزه EOR برای توسعه میدان ها استفاده کند.

    تفاهمنامه و قرارداد محرمانگی میان شرکت ملی نفت ایران و زاروبژنفت روسیه در راستای انجام فعالیت های مطالعاتی شرکت روسی در ٢ میدان نفتی آبان و پایدار غرب، 22 تیرماه امسال  به امضای ٢ طرف رسید.

    برچسب ها