عصر خودرو

رییس اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان طلا و جواهر تشریح کرد:

دلایل افزایش بهای طلا و سکه

تقاضا در بازار زیاد شد

عصر بازار- رییس اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت سکه بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود افزود: زمانی که نرخ‌ها رو به بالا است تقاضا در بازار بیشتر می‌شود.

دلایل افزایش بهای طلا و سکه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، عباداله محمدولی در مورد افزایش بهای سکه و طلا در بازار اظهار داشت: نوسانات شاخص‌های جهانی طلا ( اونس) باعث افزایش بهای طلا و سکه در بازار شده است.

    وی افزود: طی روزهای گذشته بهای اونس تا 20 دلار افزایش داشته است ضمن انکه بحث های سیاسی داخلی وگمانه زنی‌ها در مورد تغییرات بهره بانکی آمریکا و همچنین تغییرات شاخص‌های اقتصادی در کشور چین در مجموع باعث افزایش نرخ طلا در کشور شدند.

    رییس اتحادیه تولیدکنندگان وصادرکنندگان طلا و جواهر با بیان اینکه قیمت سکه بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود افزود: زمانی که نرخ ها رو به بالا است تقاضا در بازار بیشتر می شود.

    محمدولی با اشاره به بهای طلا در ابتدای سال 95  تصریح کرد: ابتدای سال بهای طلا هر گرم 102 هزار تومان بود اما امروز هر گرم طلا به 113 هزار و 600 تومان رسیده است، اما بیشترین افزایش قیمت طلا را در اردیبهشت ماه 95 با بحث های سیاسی بین کشور ترکیه و روسیه تجربه کردیم که تا 40 هزار تومان در هر گرم افزایش داشت.

    وی در خاتمه گفت: سیاست کلی دولت و بانک مرکزی مدیریت بازار طلا و ارز است.

    برچسب ها