عصر خودرو

مدیرعامل سازمان بنادر:

هیچ تحریمی در بندرهای ایران وجود ندارد

عصر بازار- «محمد سعیدنژاد» مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اعلام اینکه در پی ایجاد گشایش در کشور و بنادر تجاری ناشی از توافقات هسته ای، هیچ تحریمی در بنادر ایران وجود ندارد، از تردد بدون محدودیت شناورهای بزرگ و خطوط کشتیرانی معتبر دنیا در بنادر ایران خبر داد.

هیچ تحریمی در بندرهای ایران وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم معارفه معاون جدید برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی این سازمان با بیان اینکه در دوره پر از تحول و تغییرات در بخش تجارت بین المللی و بنادر بازرگانی کشور پس از فرایند برجام قرار داریم، افزود: این تغییرات و تحولات نیازمند برنامه ریزی و دقت کافی در انجام کارها و مأموریت های سازمانی است.
    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشکلات ناخواسته و ظالمانه بر کشور ناشی از تحریم های یک جانبه خاطرنشان کرد: خوشبختانه اکنون در حال برون رفت از این شرایط هستیم. از این رو لازم است در بخش راهبری فعالیت های دریایی و بندری کشور از تدابیر کافی و هوش و ذکاوت و سرعت عمل مناسب برای تطبیق با این شرایط برخوردار باشیم.
    سعیدنژاد با تبیین عملکرد بخش کانتینری بنادر به عنوان یک شاخص عمده و تاثیرات تحریم های ظالمانه بر این بخش اظهار داشت: تا قبل از تحریم، عملکرد بنادر در بخش حمل و نقل کانتینری ٢/٣ میلیون TEU بود. این میزان با پیشرفت در شرایط عادی و غیر تحریمی، پیش بینی می شد به رقم ٦ میلیون TEU در سالهای آتی ارتقا پیدا کند که به جهت تحمیل شرایط تحریم، امروز به یک سوم رقم گفته شده رسیده است.
    مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه در پی ایجاد گشایش در کشور و بنادر تجاری ناشی از توافقات هسته ای، هیچ تحریمی در بنادر ایران وجود ندارد، از تردد بدون محدویت شناورهای بزرگ و خطوط کشتیرانی معتبر دنیا در بنادر ایران خبر داد.
    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تأثیرات فضای جدید کشور پس از فرایند برجام در بخش توسعه ای بنادر گفت: طی یک سال گذشته پس از توافق هسته ای، پروژه خرید تجهیرات بندری به عنوان بزرگ ترین پروژه دولت و کشور در جلوترین مرحله اجرا قرار دارد.
    سعیدنژاد با بیان اینکه قرارداد تجهیزات تخلیه و بارگیری بندر شهیدرجایی در مرحله نهایی شدن است، آن را ناشی از فرصت های ایجاد شده پس از گشایش سیاسی در کشور برشمرد.
    معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه مسائل نرم افزاری سازمان بنادر اهمیت به مراتب بیشتری نسبت به موارد سخت افزاری دارد، اظهار داشت: موضوعات جدی نرم افزاری چون تهیه و تنظیم قوانین و مقررات، بهبود و اصلاح ساختار و روش های فعالیت های سازمان در بخشهای مختلف، ارتقای تکنولوژی های مرتبط به خصوص IT از جلمه مواردی است که باید به آن پرداخته شود.
    مدیرعامل سازمان بنادر با اعلام خبر «تدوین و ابلاغ ساختار جدید این سازمان» به عنوان یک گام مثبت و مناسب جهت ارتقای بهبود عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی، موضوع منابع انسانی شامل گزینش و جذب، آموزش، تعیین مأموریت ها، انگیزش و تعیین مصادیق فعالیت ها را از جمله موضوعات مورد تأکید برشمرد که به برنامه ریزی متمرکز نیاز دارد.
    محمد سعیدنژاد با تأکید بر اینکه جذب نیروی انسانی در سازمان بنادر و دریانوردی باید متناسب با نوع مأموریت ها و مسئولیت ها در این سازمان باشد، گفت: سازمان بنادرهم به جهت تعامل جدی با سازمان جهانی دریانوردی و به لحاظ حرفه ای و تخصصی ناشی از مسائل پیچیده فنی در دریا و هم به جهت مدیریت حمل و نقل دریایی و بخش تجاری از موقعیت بسیار مهمی برخوردار است.
    به گفته سعیدنژاد، نیروهای فعال در بخش دریایی و بندری باید یک سر و گردن بالاتر از سایر بخشهای حمل و نقل کشور از حیث تخصص، دانش و توانمندی ها باشد.
    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت آموزش های سطح خارجه، آموزش های کوتاه و میان مدت جهت ارتقای نیروی انسانی، از اقدامات در چارچوب قوانین و مقررات موجود و استفاده از ظرفیت های قانونی جدید در این خصوص خبر داد.
    سعیدنژاد در ادامه با تأکید بر توجه جدی به موضوع «فرهنگ سازمانی» به عنوان یک کار سیستماتیک و فنی در سازمان، آن را یکی از مأموریت های محوری در بخش معاونت منابع انسانی سازمان بنادر برشمرد.
    معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به عنوان تأکید خاص از توجه به «خانواده» و «نیروی سازمانی در مناطق محروم» به ویژه در سواحل جنوب کشور سخن گفت و اظهار داشت: کارکنان بنادر باید اطمینان داشته باشند، هر تصمیمی در ستاد، اول از همه مورد خطاب پرسنل این سازمان در سخت ترین شرایط کاری خواهد بود.
    سعیدنژاد با اشاره به موضوع انضباط مالی به عنوان یک از مباحث مورد تأکید دولت و نظام، بر احتراز جدی از هرگونه تخلف مالی تأکید کرد و آن را بر سلامت سازمان و ارتقای فرهنگ سازمانی موثر دانست.
    در این مراسم که اعضای هیات عامل و مدیران ارشد سازمان بنادر حضور داشتند، با حکم وزیر راه و شهرسازی، «منصور آرامی» به عنوان معاون جدید برنامه ریزی و توسعه منابع این سازمان معرفی و از خدمات «علی جهاندیده» قدردانی شد.

    برچسب ها