عصر خودرو

عضو هیات عامل سازمان حسابرسی:

برگزاری مجامع ۱۴ بانک براساس فرم سازمان حسابرسی

بانک مرکزی و وزارت اقتصاد توافق کردند

عصر بازار- عضو هیات عامل سازمان حسابرسی از توافق بانک مرکزی و وزارت اقتصاد درباره فرمت صورت‌های مالی بانک‌ها در مجامع امسال بانک‌ها خبر داد و گفت: صورت‌های مالی که در مجامع این ۱۴ بانک ارائه می‌شود، براساس استاندارهای سازمان حسابرسی است.

برگزاری مجامع ۱۴ بانک براساس فرم سازمان حسابرسی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، موسی بزرگ اصل با اشاره به جلسه امروز بانک مرکزی و وزارت اقتصاد برای توافق درباره فرمت صورت‌های مالی بانک‌ها، اظهارداشت: در این جلسه بانک مرکزی و وزارت اقتصاد توافق کردند، مجامع بانک‌ها براساس استاندارهای صورت‌ مالی سازمان حسابرسی برگزار شود.

    وی افزود: همچنین مقرر شد بانک‌ها پس از برگزاری مجامع، گزارش صورت‌های مالی خود را در قالب فرمت IFRS (ابلاغی بانک مرکزی) تهیه و ارائه کنند.

    عضو هیات عامل سازمان حسابرسی تاکید کرد: صورت‌های مالی که در مجامع این 14 بانک ارائه می‌شود، براساس استاندارهای سازمان حسابرسی است.

    بر اساس این گزارش، در روزهای پایانی تیر ماه مجامع عمومی 14 بانک که سازمان حسابرسی صورت‌های مالی آنها را تدوین کرده بود، به تعویق افتاد.

    این تاخیر و اعلام تنفس دو هفته‌ای به این دلیل بود که بانک مرکزی به دنبال تدوین صورت‌های مالی بانک‌ها براساس فرمت IFRS بود. تاکنون حدود 6 بانک و موسسه بورسی صورت‌های مالی خود را در چارچوب فرمت ابلاغی بانک مرکزی تهیه و ارائه کرده‌اند.

    فرمت IFRS فرمت استاندارد بین‌المللی صورت‌های مالی بانک‌ها است و هدف بانک مرکزی از این کار، تطبیق بیشتر بانک‌های ایرانی با استاندارهای بین‌المللی در حوزه بانکی و افزایش شفافیت بود.

    برچسب ها