عصر خودرو

روحانی:

همه علامت‌ها می‌گویند که حرکت اقتصادی رو به جلو است

عصر بازار- رئیس جمهور با اشاره به فشارهای اقتصادی سال ۹۴، گفت: من امیدوارم بودم سال جاری سال گشایش‌ها باشد، هر چه پیش می‌رویم با کمک و همدلی مردم و دولت و سایر قوا، می توانیم گام بهتری برای رفاه مردم برداریم.

همه علامت‌ها می‌گویند که حرکت اقتصادی رو به جلو است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از خبرآنلاین حسن روحانی با حضور در شبکه یک سیما به ارائه گزارشی درباره عملکرد سه ساله‌اش در دولت یازدهم پرداخت و ضمن ابراز خرسندی از حضور در گفتگوی تلویزیونی، گفت: خرسندم که در روز 12 مرداد در تلویزیون حضور دارم، این روز برای من بسیار خاطره انگیز است، روزی که حکم تنفیذ آرا مردم را از دست رهبری گرفتم.در خدمت مردم هستم.امیدوارم ملت ما مثل همیشه شاد و امیدوار باشند.

    روحانی افزود: از اینکه باید در مقاطع بسیار کوتاه تری من در محضر مردم گزارش کار را میدادم و یک مقدار این بار فاصله طولانی شد، جای تاسف دارد باید در فواصل بعدی این را جبران کنم و در مدت کوتاه تری بتوانم با مردم صحبت کنم. از عید نوروز امسال که بیش از 4 ماه میگذرد، وعده من به مردم سال بهتر بود. چون در سال گذشته، دولت با مشکلات زیادی همراه بود.غیر از بحث مذاکرات که با فراز و نشیب همراه بود.در واقع در پایان سال بود که برجام محقق شد.

    او با اشاره به فشارهای اقتصادی سال 94، گفت: من امیدوارم بودم سال جاری سال گشایش ها باشد، هر چه پیش میرویم با کمک و همدلی مردم و دولت و سایر قوا، قدم های موثری برای رفاه مردم برداریم. من الان در ماه پنجم سال جاری، بیش از اوایل سال به آینده اقتصادی، سیاسی کشور و امنیت ملی امیدوارم.

    روحانی گفت: از نظر امنیتی دولت این امکان را دارد که با کمک سایر قوا، یک آرامش و ثبات بی نظیری را ایجاد کند. و این ثبات انشاءاله ادامه دارد. ایران محل ثبات است و تأثیر گذار در ثبات منطقه خواهد بود. همه علامت ها به ما میگوید که حرکت در رشد اقتصادی رو به جلو است.

    او در پاسخ به این سئوال که می توان امیدوار بود به رشد اقتصادی 5 درصدی رسید، اظهار کرد: ما امیدواریم و علامت ها هم همین را نشان میدهد. در این سه ماه گذشت رشد ما در بخش برق صنعتی بیشتر از ماه های مشابه سال گذشته است. ما در 93 این تجربه را داشتیم که به همان نسبت که رشد برق داشتیم به همان اندازه رشد صنعت داشتیم. در این چهارماه هم رشد برق صنعتی داشتیم که نشان دهد رشد صنعتی است. رشد آمار بیمه شدگان در چهار ماه اخیر نشان میدهد حدود 461 هزار نفر نسبت به سال گذشته تعداد بیمه شدگان بیشتر است.

    رئیس دولت یازدهم با اشاره به صادرات غیرنفتی، گفت: ما در این حوزه هم رشد قابل توجهی داشتیم. در سال 1388، ارزش کل صادرات ما در 4 ماه نخست، 5.9 میلیارد دلار بوده است و واردات 15.7 میلیارد دلار بود. در سال 89، صادرات 8 میلیارد دلار و واردات  19 میلیارد دلار بود. در سال 91، 10.1 میلیارد دلار صادرات و 17.5 میلیارد دلار واردات داشتم.در سال 93 نیز11.3 میلیارد دلار صادرات و 17.3 میلیارد دلار واردات انجام شد. در پارسال 11 میلیارد دلار صادرات و 13.2 میلیارد دلار واردات را تجربه کردیم و امسال 13.4 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی ما است و 12.9 میلیارد واردات ما را تشکیل میدهد.

    وی تأکید کرد: البته این به این معنا نیست که واردات همیشه بد است، اگر کالای اولیه و موادی برای کارخانه جات ما باشد، واردات خوب است. خوشبختانه در سال گذشته صادرات ما بر واردات پیشی گرفت.مسیر حرکت ما امسال به سمت حرکت مثبت اقتصادی است.

    روحانی به این موضوع اشاره کرد که این آمار مربوط به کمرگ است و قاچاق را شامل نمیشود و در ادامه افزود: براساس آماری که به دست من رسیده است، قاچاق از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار رسیده است، یعنی 10 میلیارد دلار کاهش یافته است. کمرگ ما باید تجهیز شود و نیروهای مرزبانی باید قوی تر شود. زمانی که ما به سمت دولت الکترونیک حرکت کنیم راحت تر با این موضوع میتوان مبارزه کرد. وقتی کالای قاچاق وارد کشور ما شود، این با تولید داخلی در تضاد است. دولت به جد با قاچاق مبارزه میکند. رهبری هم مدام در مبارزه با قاچاق تآکید میکند.البته در این موضوع باید همه نیروها دست به دست هم دهند.

    برچسب ها