عصر خودرو

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان خبر داد;

افزایش تولید ۱۰.۳ میلیون تن فولاد در مجتمع فولاد مبارکه

عصر بازار- مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: مجتمع فولاد مبارکه برای رسیدن به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد، امسال ۱۰.۳ میلیون تن فولاد به میزان تولیدات فولاد خود اضافه خواهد کرد.

افزایش تولید ۱۰.۳ میلیون تن فولاد در مجتمع فولاد مبارکه
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای معدن، بهرام سبحانی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های سولفورزدایی، واحد آب دمین و بریکت‌سازی فولاد مبارکه اصفهان اظهار کرد: سه پروژه‌ای که امروز به بهره‌برداری رسید حاصل تلاش صنعت‌گران فولاد مبارکه بوده و از دستاوردهای ارزشمند صنعت فولاد کشور است.

    وی افزود: همه ساله یک میلیون تن مواد اولیه در فرآیند تولید و حرکت فولادسازی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان به کالاهای ضایعاتی تبدیل می‌شود که با معضلات زیست محیطی زیادی همراه است، در همین راستا افتتاح پروژه احداث واحد بریکت‌سازی جلوی درصد قابل توجهی از تولید این ضایعات را گرفته و آن‌ها را به حداقل رسانده است.

    مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: پروژه احداث واحد بریکت‌سازی این امکان را به ما می‌دهد تا بتوانیم از طریق بازیافت، مواد ضایعاتی را در موارد مورد نیاز دوباره استفاده کنیم، بخشی از امکانات این پروژه از خارج تهیه شده و بخش عمده‌ای از آن توسط متخصصان داخلی است و جمعا 370 میلیارد ریال هزینه دربرداشته است.

    وی خاطرنشان کرد: پروژه دیگری که امروز به بهره‌برداری رسید پروژه گوگردزدایی از مذاب است تا ناخالصی گوگرد داخل مذاب به صفر درصد برسد تا محصول آن برای تولید لوله‌های گازی مورد استفاده قرار گرفته و از واردات لوله‌های گازی جلوگیری به عمل آید که تکنولوژی آن از کشور آلمان گرفته شده است.

    سبحانی ادامه داد: پروژه احداث ایستگاه سولفورزدایی میزان سولفور را تا سطح 10 PPM جهت تولید فولادهای API مخصوص انتقال گاز ترش و ورق‌های گرید IF کاهش داده و به میزان 7.2 میلیون یورو سرمایه‌گذاری ارزی برای تکمیل و اتمام این پروژه صورت گرفته است.

    وی عنوان داشت: همچنین بهره‌برداری از پروژه احداث واحد آب دمین به ظرفیت 450 مترمکعب بر ساعت به ما کمک خواهد کرد تا آب دمین فولادسازی و ماشین ریخته‌گری شماره 5 مجتمع فولاد مبارکه اصفهان را تامین کنیم که هزینه سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی آن نزدیک به 190 میلیارد ریال بوده است.

    مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان تصریح کرد: تا دو ماه دیگر 2 میلیون تن به ظرفیت تولید فولاد اضافه خواهیم کرد، در حال حاضر مجتمع فولاد مبارکه اصفهان با تولید سالانه 7.5 میلیون تن فولاد، 10 درصد ظرفیت فولاد کشور را تامین می‌کند که این رقم به 10 میلیون و 300 هزار تن خواهد رسید.

    وی تاکید کرد: طراحی، نصب و راه‌اندازی سه پروژه‌ای که امروز در مجتمع فولاد مبارکه به بهره‌برداری رسد کاملا توسط متخصصان و تکنسین‌های داخلی انجام شده و باعث افزایش میزان اشتغال و درآمد ملی شده است، این سه پروژه برای 160 نفر اشتغال مستقیم و برای تعداد زیادی اشتغال غیرمستقیم داشته است.

    سبحانی متذکر شد: مجتمع فولاد مبارکه برای رسیدن به تولید 55 میلیون تن فولاد، امسال 10.3 میلیون تن فولاد به میزان تولیدات فولاد خود اضافه خواهد کرد؛ دو پروژه دیگر توسعه در هفته‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که یکی از آن‌ها احداث واحد احیای مستقیم است، همچنین 5 میلیون تن گندله‌سازی آماده بهره‌برداری است.

    برچسب ها