عصر خودرو

اثر تخریبی فراتر از انتظار «برگزیت» روی تولید کارخانه‌های بریتانیا

عصر بازار- تولید کارخانه‌های بریتانیا در ماه جولای ۲۰۱۶ بیش از پیش‌بینی اولیه کاهش داشته و بیشترین افت خود را در سه سال اخیر تجربه کرده است.

اثر تخریبی فراتر از انتظار «برگزیت» روی تولید کارخانه‌های بریتانیا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، گزارش مارکیت اکونومیکز نشان می‌دهد که شاخص مدیران خرید بخش تولید بریتانیا به 48.2 واحد سقوط کرده است. این شاخص از اوایل سال 2013 تا کنون تنها یکبار زیر 50 گزارش شده بود. شاخص مدیران خرید در ماه ژوئن 52.4 واحد بود.

    این گزارش اعلام کرده که تصمیم بریتانیا برای ترک اتحادیه اروپا (برگزیت) بیش از انتظار اولیه به اقتصاد این کشور ضربه بزند. برآوردهای اولیه مارکیت در ماه گذشته نشان داد که فعالیت‌های کسب‌وکار با بیشترین سرعت در هفت سال گذشته افت خواهد کرد.

    سیاست‌گذاران بانک مرکزی انگلستان نرخ معیار را در ماه جولای بدون تغییر حفظ و اعلام کردند که در ماه آگوست احتمالا سیاست‌های انبساطی را در نظر خواهند گرفت. 9 عضو کمیته سیاست پولی همزمان با انتشار پیش‌بینی‌های جدید رشد اقتصادی و تورم، تصمیم خود را در خصوص کاهش نرخ بهره، پنجشنبه این هفته اعلام خواهند کرد.

    راب دابسون، اقتصاددان مارکیت اعلام کرد: «ارقام ضعیف، استدلالی قوی برای عمل سیاسی سریع را فراهم می‌کند. صنعت و سرمایه‌گذاری با روند نزولی مواجه شده‌اند.»

    در معاملات امروز هر پوند با افتی 0.4 درصدی  1.3182 دلار معامله شد. مارکیت اعلام کرد این کاهش تولید شدیدترین افت از اکتبر 2012 بوده است. سفارشات جدید نیز کم شده که نشان می‌دهد عدم اطمینان در بازارهای داخلی هرگونه تقویت صادرات ناشی از پوند ضعیف‌تر را خنثی کرده‌اند.

    در حالی که صادرات بخش تولید تنها نقطه روشن گزارش اولیه به نظر می‌رسد، مارکیت اعلام کرده که این رشد نیز کمتر از برآوردهای اولیه بوده است. افت ارز باعث شده تا تورم هزینه‌های ورودی به بالاترین سطح پنج سال اخیر برسد.

    بر اساس این گزارش میزان اشتغال بریتانیا در ماه جولای برای هفتمین ماه متوالی کاهش یافت.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو