عصر خودرو

طی روز گذشته به ثبت رسید؛

کاهش بهای سکه در سررسیدهای بازار آتی

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به ۱۰هزار و ۱۶۵ قرارداد و ارزش آن به بیش از یک هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال رسید که نسبت به روز یکشنبه رشد ۷ درصدی داشته است؛ چرا که طی این روز حجم معاملات آتی به ۹ هزار و ۴۹۶ قرار داد رسیده بود.

کاهش بهای سکه در سررسیدهای بازار آتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بهای طلا در بازارهای بین المللی در آغاز مبادلات دیروز (دوشنبه) با کاهش نسبی روبرو شده بود که 0/3 درصد کاهش به کمتر از 1346 دلار رسید همین امر موجب تغییر مسیر قیمت سکه در بازار نقدی و آتی سکه شد.

    به این ترتیب سکه در سررسید شهریور ماه با نرخ یک میلیون و 123 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/21درصدی را تجربه کرد. این در شرایطی است که سکه تحویل آبان ماه با افت 0/16 درصدی به قیمت یک میلیون و 136 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل دی نیز با قیمت یک میلیون و 146 هزار تومان معامله و با کاهش 0/42 درصدی رو به رو شد. تحویل اسفند نیز با 0/35 درصد کاهش به قیمت یک میلیون و 161 هزار تومان به فروش رسید. در پایان سررسید اردیبهشت سال آینده ماه با نرخ یک میلیون و 181 هزار تومان معامله شد و افت 0/31درصدی را به ثبت رساند.

    از سویی در بازار نقدی نیز طی روز گذشته، همسو با کاهش قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی در مسیر کاهشی قرار گرفت و با 2 هزار تومان افت به قیمت یک میلیون و 112 هزار تومان رسید.

    این در شرایطی است که سکه امامی با قیمت‌ یک میلیون و 114 هزار تومان معامله شد.

    همچنین نیم‌سکه و ربع‌سکه نیز با اندکی کاهش رو به رو شد و به ترتیب با قیمت‌های 559 هزار تومان و  288 هزار تومان به فروش رسید.

    هرگرم طلای 18 عیار نیز، طی این روز 113 هزار و 518 تومان قیمت داشت.

    برچسب ها