عصر خودرو

معاون وزیر نیروی کشورمان، سرمایه گذاران ترکیه را به ایران دعوت کرد

عصر بازار- معاون وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با خبرگزاری آناتولی، سرمایه گذاران ترکیه را به سرمایه گذاری در ایران دعوت کرد.

معاون وزیر نیروی کشورمان، سرمایه گذاران ترکیه را به ایران دعوت کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  'هوشنگ فلاحتیان' ، معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در گفت و گو با خبرنگار آناتولی با اشاره به این که پس از لغو برخی از تحریم ها شرایط بهتری برای سرمایه گذاران خارجی در ایران پدید آمده است، گفت: ما اقدامات لازم جهت تسهیل حضور سرمایه گذاران ترکیه در ایران را به سرعت انجام می دهیم.
    وی افزود: ما در تمامی زمینه ها و مخصوصا در زمینه انرژی های تجدیدپذیر، انرژی باد، خورشید و زیست گاز (بیو گاز) آماده همکاری با سرمایه گذاران ترک هستیم و از آنها برای سرمایه گذاری در کشورمان دعوت می کنیم.
    معاون وزیر نیروی ایران، همچنین با اشاره به مشترکات تاریخی، دینی و فرهنگی ایران و ترکیه، تاکید کرد: همکاری میان ما تنها به نفع این دو کشور نخواهد بود، بلکه باعث متنوع تر شدن تجارت منطقه ای و ارتقای سطح رفاه و ثروت در منطقه خواهد شد.
    فلاحتیان با یادآوری اینکه پس از لغو تحریم ها علیه ایران سرمایه گذاران زیادی از سرتاسر دنیا به ایران آمده اند، تصریح کرد: برای ما منشاء و مبدأ کشور یا شرکت ها مهم نیست، بلکه کیفیت همکاری مهم است . تلاش های ما برای کاهش ریسک های موجود در سیستم حقوقی و بانکی کشور ادامه دارد.
    او خاطرنشان کرد که 'بسیاری از این ریسک ها برطرف شده اند. ما علاقه بسیاری به همکاری با شرکت های ترکیه در زمینه انرژی های تجدید پذیر مخصوصا در چارچوب پروژه های بزرگ و جدی داریم.
    وی گفت: از سرمایه گذاری مشترک شرکت های ترک و ایرانی در هر سطحی که باشد استقبال می شود و سرمایه گذاران ترک در صورتی که حتی دارای سهم یک درصدی در پروژه های سرمایه گذاری باشند نیز از سوی ما حمایت خواهند شد و تغییری در رویکرد ما وجود نخواهد داشت.
    وی در ادامه تاکید کرد: ما به لحاظ مالی و پرداخت ها به آنها ضمانت می دهیم. همچنین در مورد اینکه با هیچگونه مشکلی در طول دوره سرمایه گذاری مواجه نخواهند شد نیز ضمانت می دهیم.
    او در پاسخ به انتقادها در مورد طولانی بودن روند صدور مجوز برای اجرای پروژه های مرتبط با انرژی های تجدیدپذیر، نیز از کاهش این مدت به حداکثر 6 ماه خبر داد.
    آناتولی با اشاره به اینکه بزرگ ترین مشکل انتقال سرمایه از ایران است، به نقل از 'علی ساریگوز' از مدیران شرکت ' Total TES' که برای ارزیابی شرایط سرمایه گذاری در بخش انرژی های نوین در ایران به سر می برد، نوشته است: بزرگ ترین مشکل سرمایه گذاران خارجی در ایران مساله انتقال پول و منابع مالی است.
    وی با ادعای اینکه مشکلات و عدم اعتبار بانک مرکزی ایران در سطح بین المللی حتی قبل از تحریم های سال های اخیر نیز در مورد این کشور وجود داشته است، گفت: از دولت ایران انتظار داریم که اینگونه مشکلات را در دوره جدید برطرف کند. تضمین بازپرداخت از سوی دولت بزرگ ترین و مهم ترین دست آورد برای سرمایه گذاران خواهد بود.
    آناتولی نوشته است: ایران علیرغم دارابودن چهارمین ذخایر نفتی و دومین ذخایر گازی جهان، برای افزایش امنیت در عرضه انرژی، کاهش وابستگی به منابع کربنی و افزایش تنوع منابع برقی خود به دنبال سرمایه گذاری و تولید انرژی از منابع تجدید پذیر انرژی است. این کشور هم اکنون دارای ظرفیت تولید 75 هزار مگاوات برق است و در نظر دارد تا این مقدار را تا سال 2021 به 100 هزار مگاوات افزایش دهد.

    برچسب ها