عصر خودرو

یک مسئول اعلام کرد:

مذاکره با کویت و امارات برای امضای قرارداد فروش گاز

عصر بازار- یک مقام مسئول از مذاکره با کویت و امارات متحده عربی برای امضای قرارداد صادرات گاز خبر داد.

مذاکره با کویت و امارات برای امضای قرارداد فروش گاز
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، عزیز الله رمضانی در پنل چشم انداز صنعت گاز در نیم قرن آینده با بیان اینکه مذاکره یک شرکت آلمانی معتبر با شرکت ملی گاز ایران در زمینه خرید گاز، شرایط را برای صادرات و ارسال گاز ایران به اروپای غربی فراهم می کند، گفت: هم اکنون در حال مذاکره با این شرکت معتبر آلمانی هستیم.

    مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی گاز با اشاره به مذاکره با یک شرکت خصوصی برای سوآپ گاز هم تصریح کرد: مذاکره برای سوآپ گاز ترکمنستان با جمهوری آذربایجان از سوی ایران و از طریق یک شرکت خصوصی به طور جدی پیگیری می‌شود.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه علاوه بر این هم اکنون مذاکره با کشورهای عمان، کویت و امارات در دست اجرا است، اظهار داشت: با نهایی شدن این مذاکرات امکان امضای قرارداد فروش گاز فراهم می‌شود.

    این عضو هیات مدیره شرکت گاز، افزود: مطالعه بازارهای جدید نیز در دستور کار این مدیریت قرار دارد که شامل توسعه بازار ترکیه، ارمنستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان، اروپای شرقی و غربی، هند، چین و آسیای جنوب شرقی از طریق ال ان جی خواهد بود.

    وی با بیان اینکه تاکنون تفاهم نامه‌هایی نیز با شرکتهای بزرگ بین‌المللی در حوزه گاز امضا شده است، تاکید کرد: تفاهمنامه شرکت گاز ایران با گازپروم روسیه که مباحث زنجیره ارزش گاز را در قالب  ٦ کارگروه دنبال می کند.

    به گفته رمضانی تفاهم سه جانبه میان شرکت گاز، توربوکمپرسور نفت و زیمنس آلمان در حوزه توربوکمپرسورهای صنعت گاز، تفاهم با تلکام کره جنوبی درباره هوشمندسازی گاز، تفاهم با کوگس کره در رابطه با سرمایه گذاری و ساخت خطوط لوله گاز، تفاهم با یک شرکت بلژیکی در زمینه ال ان جی و خط انتقال گاز و تفاهم با یک شرکت فرانسوی تاکنون امضا شده است.

    برچسب ها