عصر خودرو

رونق بازار سنگ‌آهن با رشد قیمت فولاد;

سنگ‌آهن چین در بالاترین قیمت ۱۴ هفته اخیر

عصر بازار- قیمت سنگ‌آهن در معاملات روز سه‌شنبه چین با تداوم رشد اخیر به بالاترین سطح ۱۴ هفته اخیر خود رسید. این در حالی است که قیمت‌های بالای فولاد تولیدکنندگان را تشویق کرده تا به خرید سنگ‌آهن روی بیاورند.

سنگ‌آهن چین در بالاترین قیمت ۱۴ هفته اخیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، با توجه به ادامه سفارشات محموله‌های سنگ‌آهن اتتظار می‌رود قیمت سنگ‌آهن همچنان بالای 60 دلار به ازای هر تن باقی بماند.

    یک معامله‌گر مستقر در شانگهای اعلام کرد: «کارخانه‌های فولاد سودآور هستند، پس به افزایش تولید خود ادامه می‌دهند. در حال حاضر آنها مشتاقند که مواد خام باکیفیت را خریداری کرده و نرخ تولید خود را افزایش دهند.»

    هر تن سنگ‌آهن برای تحویل در ماه سپتامبر در بورس کالای دالیان با رشدی 2.3 درصدی 483.50 یوآن‌ (73 دلار) معامله شد. بر اساس اطلاعات TSI، قیمت هر تن سنگ‌آهن برای تحویل فوری به بندر تیانجین چیز نیز با 2.9 درصد افزایش به 60.50 دلار رسید که بالاترین سطح از چهارم می بوده است.

    بانک مورگان استنلی اعلام کرد موجودی سنگ‌آهن در کارخانه‌های کوچک و متوسط چین در دو هفته اخیر افتی 0.4 درصدی داشته است. موجودی سنگ‌آهن در بنادر چین نیز در هفته منتهی به 29 جولای نسبت به هفته قبل از آن پس از 5 هفته افزایش،‌ با افتی 0.5 درصدی به 105.6 میلیون تن رسیده است.
    در پی کاهش عرضه چین به دلیل وقوع سیل در بخش‌های شمالی این کشور و اختلال در مسیرهای حمل‌ونقل و همچنین به دلیل کاهش آلودگی هوا، قیمت فولاد با رشدی پایدار همراه بوده است. اما در حال حاضر طرف عرضه در حال بازگشت به حالت نرمال است پس این خطر وجود دارد که قیمت فولاد مجددا کاهش پیدا کند.

    بر اساس این گزارش هر تن میلگرد در بورس آتی شانگهای با رشدی 1.4 درصدی 2500 یوآن معامله شد.

    همچنین بر اساس اطلاعات شرکت مشاوره استیل‌هوم، موجودی میلگرد در 29 شهر اصلی چین در هفته منتهی به 29 جولای با رشدی 2 درصدی نسبت به هفته گذشته به 3.5182 میلیون تن رسید.موجودی ذخایر میلگرد در اواسط جولای به 3.4235 میلیون تن رسیده بود که کمترین سطح از دسامبر 2011 بوده است.

    برچسب ها