عصر خودرو

مشعل فاز ٢١ پارس جنوبی روشن شد

عصر بازار- مشعل فاز ٢١ پارس جنوبی با ظرفیت برداشت روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز در روز روشن شد.

مشعل فاز ٢١ پارس جنوبی روشن شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مشعل HP فاز ٢١ پارس جنوبی و سیستم های ایمنی F&G (اعلام حریق) مرتبط این پروژه با تلاش پیمانکار این طرح (شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت) و کارفرما (شرکت نفت و گاز پارس) هم اکنون در سرویس عملیاتی قرار گرفته است.

    عملیات راه اندازی مشعل فاز ٢١ پارس جنوبی که از صبح پنجشنبه ٧ مردادماه آغاز شده بود، پس از انجام عملیات تخلیه هوا، سرانجام غروب جمعه (هشتم مردادماه) روشن شد. مشعل فاز 20 این پروژه نیز اسفند ٩٤ با انتقال گاز از خط ٨ اینچ بعثت با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفته بود.

    حمیدرضا مهدوی، مدیر پروژه فازهای 20 و ٢١ پارس جنوبی، پیش از این از اتمام عملیات حفاری و تکمیل چاه های فاز ٢١ پارس جنوبی با تولیدی کردن ١١ حلقه چاه در روزهای پایانی تیرماه 95 خبر داده بود.

    علاوه بر این، روز جمعه هشتم مردادماه نیز با مساعد شدن شرایط جوی، سکوی فاز ٢١ پارس جنوبی که ٢ هزار و 700 تن وزن دارد، با شناور اوشنیک پنج هزار در موقعیت خود نصب شد تا این پروزه عظیم به مراحل پایانی راه اندازی خود نزدیک تر شود.

    علیرضا عبادی، سرپرست طرح توسعه فازهای 20 و ٢١ در شرکت نفت و گاز پارس نیز در حاشیه نصب این سکو عنوان کرده بود که عملیات راه اندازی سکوی فاز 20 نیز تا پایان دی ماه امسال پایان می یابد و همچنین آخرین ردیف پالایشی این فاز نیز تا اواخر مهرماه امسال راه اندازی خواهد شد.

    به نقل از روابط عمومی اویک، با اجرای فازهای 20 و ٢١ پارس جنوبی ظرفیت برداشت گاز ایران ٢ میلیارد فوت مکعب در روز افزایش می یابد که علاوه بر تحقق سالانه ٤ میلیارد دلار درآمدزایی برای کشور و جایگزینی روزانه 50 میلیون لیتر فرآورده های نفتی با گاز طبیعی، بستری مناسب را برای بهبود تراز تجاری ایران از طریق فروش سالانه ٢. ١ میلیارد دلار میعانات گازی فراهم خواهد ساخت.

    براساس این گزارش، اجرای مگاپروژه فازهای 20 و ٢١ پارس جنوبی را در هر دو بخش خشکی و دریا شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت (OIEC) برعهده دارد.

    برچسب ها