عصر خودرو

تصویب قراردادهای جدید نفتی ایران فردا در هیأت دولت

عصر بازار- بلومبرگ با توجه به سخنان وزیر نفت مبنی بر انتظار برای موافقت هیأت دولت برای مدل جدید قراردادهای نفتی در روز چهارشنبه نوشت احتمالا در مناقصه‌های پروژه‌های ایران وضعیت رقابتی کافی وجود ندارد.

تصویب قراردادهای جدید نفتی ایران فردا در هیأت دولت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بلومبرگ طی گزارشی نوشت انتظار می‌رود ایران (هیئت دولت) به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای جذب میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری خارجی به منظور بازسازی صنعت انرژی خود، مدل جدید قراردادها را فردا تصویب کند.

    بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران روز گذشته در یک کنفرانس انرژی در تهران گفت: «ما منتظر موافقت دولت در روز چهارشنبه هستیم...اولویت ما کار روی میدان مشترک نفت و گاز است.»

    ایران در 2 سال گذشته روی قراردادهای نفتی خود کار کرده است. این کشور امید دارد تا شرکت‌های خارجی سالانه 50 میلیارد دلار در بخش نفت و گاز ایران سرمایه‌گذاری کنند. شرکت بزرگ اروپایی نظیر انی ایتالیا و توتال فرانسه نسبت به توسعه میادین نفت و گاز ایران ابراز تمایل کرده‌اند.

    روبین میلز، مدیر ارشد اجرایی موسسه مشاوراتی قمر انرژی در دبی در این‌باره گفت: «بدون اینکه شاهد فعالیت چشم‌گیری باشیم، وارد سال آینده خواهیم شد... در یک مناقصه، شما در حقیقت برای هر پروژه، 3 شرکت‌کننده لازم دارید و من مطمئن نیستم که آنها وضعیت رقابتی کافی داشته باشند.»

    میلز ادامه داد جزئیاتی که در این قراردادها باید در آن دقت شود شامل بندهای مرتبط به متوقف کردن فعالیت در صورت بازگشت تحریم‌ها و مالیات است. «چندین شرکت‌ بین‌المللی نفتی در بحث‌ها و بررسی این قراردادها شرکت داشته‌اند.»

    برچسب ها