عصر خودرو

توسعه فازهای پارس جنوبی تا پایان سال ۱۳۹۶

سهم گاز در سبد انرژی به ۷۰ رسید

عصر بازار- مشاور اقتصادی رییس جمهوری گفت: سهم گاز در سبد انرژی کشور ۷۰ درصد است و اکنون سومین مصرف کننده بزرگ گاز در جهان، توسعه فازهای پارس جنوبی را به عنوان یک الزام در دستور کار خود دارد.

سهم گاز در سبد انرژی به ۷۰ رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادآنلاین، مسعود نیلی روز دوشنبه در همایش پنجاهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی گاز ایران، افزود: دهه 70 تصمیم گرفته شد که گاز جایگزین انواع سوخت مایع شود و بدین ترتیب سهم گاز در سبد انرژی کشورمان به 70 درصد رسید.

     مشاور اقتصادی رییس جمهوری اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده توسعه فازهای پارس جنوبی تا پایان سال 1396 به پایان می رسد.

    نیلی، معضلات مربوط به واگذاری شرکت ملی گاز به بخش خصوصی را یادآور شد و اظهار داشت: واگذاری باید مسایلی مانند شرکتی سازی و تجاری سازی و تنظیم مقررات را برطرف کند، زیرا در غیر این صورت، خصوصی سازی شرکت ملی گاز، به اهداف خود نخواهد رسید.

    وی معتقد است: خصوصی سازی صنعت گاز بدون تغییر ساختارها در این شرکت، امکان پذیر نیست، بنابراین امروز صنعت گاز حجم بزرگی از فعالیت ها را به خود اختصاص داده و به این ترتیب باید کارآمدی این شرکت افزایش بیشتری داشته باشد.

    مشاور اقتصادی رییس جمهوری، ضمن هشدار نسبت به اینکه خصوصی سازی شرکت ملی گاز نباید به گونه ای انجام شود که انحصار دولتی را به انحصار خصوصی تبدیل سازد، افزود: هیچ شرکت بخش خصوصی قادر نیست که بر چنین شرکت بزرگی مدیریت کند.

    نیلی گفت: بی توجهی به الزامات بدیهی و اولیه خصوصی سازی موجب شده تا مشکلاتی در واگذاری های گذشته رخ دهد و نحوه اجرای اصل 44 قانون اساسی با رضایت همراه نباشد.

    همایش پنجاهمین سالروز شرکت ملی گاز ایران با حضور رییس جمهوری، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز، وزیر نفت و وزیر صنعت معدن وتجارت در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

    بررسی عملکرد صنعت گاز در 50 سال گذشته، تبیین سیاست ها و راهبردها برای 50 سال دوم فعالیت، معرفی توانمندی های صنعت گاز در سطح ملی و بین المللی و نقش گاز در اقتصاد ملی و بهبود محیط زیست از اهداف برگزاری این همایش بود.

    برچسب ها