عصر خودرو

در پی کودتای ترکیه؛

کاهش رتبه اعتباری ترکیه قوت گرفت

عصر بازار- با احتمال قوت گرفتن کاهش رتبه اعتباری ترکیه از سوی مؤسسات رتبه‌بندی بین‌المللی، مشاور ارشد اردوغان اعلام کرد: کاهش رتبه اقتصادی ترکیه از سوی موسسات رتبه‌بندی مودی و فیچ اعتبار بین‌المللی آنها را نابود می‌کند.

کاهش رتبه اعتباری ترکیه قوت گرفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سمین ارتم مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد: در صورتی که موسسات رتبه‌بندی بین‌المللی رتبه اقتصادی ترکیه را منفی اعلام کنند اعتبار آنها در سطح بین‌الملل نابود خواهد شد.

    این مقام ترک تاکید کرد: به نظر من موسساتی مانند مودی و فیچ رتبه اعتباری ترکیه را منفی نخواهند کرد چرا که این اقدام با توجه به شاخص‌های کلان اقتصادی مثبت اقتصاد ترکیه اعتبار آنها را از بین خواهد برد.

    این اظهارات ارتم در پی اعلام تجدیدنظر مودی و احتمال کاهش رتبه اعتباری این کشور از سوی این مقام ترک اعلام شده است. مودی در حال بازبینی شرایط اقتصادی ترکیه در پی وقوع کودتای نافرجام در این کشور است.

    ارتم همچنین پیش‌بینی کرد که ارزش  دلار در برابر لیر در کمتر از 3 لیر در برابر یک دلار باقی بماند. پیش‌تر و پس از وقوع کودتا در ترکیه ارزش لیر نسبت به دلار کاهش یافته بود اما در مبادلات روز جمعه مجددا لیر بهبود ارزش را تجربه کرد.

    ارتم اعلام کرد: این روند ارزشی لیر در برابر دلار ادامه خواهد یافت.

    این مقام ترک ابراز امیدواری کرد که اقدامات اقتصادی دولت ترکیه برای محدود کردن تاثیرات کودتای نافرجام بر اقتصاد این کشور بتواند ارزش لیر در برابر دلار را افزایش دهد.

    برچسب ها