عصر خودرو

سیماه سپاهان طی سه ماه سود ده می شود

عصر بازار- شرکت سیمان سپاهان با توجه به گزارش پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی ۹۵ بر اساس عملکرد واقعی دوره ۹ ماهه، توضیحات تکمیلی را در خصوص دستیابی به سود عملیاتی و همچنین ماهیت برخی آیتم های صورت مالی ارائه کرد.

سیماه سپاهان طی سه ماه سود ده می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، این شرکت عنوان کرده است که در 7 ماه ابتدایی سال حدود دو ماه تعطیل بوده و مابقی ایام را زیر ظرفیت اسمی کار کرده و از آنجا که بیشترهزینه های شرکت هزینه ثابت هستند که باعث افزایش تاثیر اهرم ها می شود و هرگونه کاهش تولید منجر به افزایش هزینه ظرفیت یعنی سربار جذب نشده می شود، بنابراین آثار آن در تبدیل سود عملیاتی به زیان عملیاتی مشهود است.

    با این وجود، تولید شرکت در خردادماه بهتر شده و برای ماه های باقیمانده براساس این تولید پیش بینی انجام گرفته که موجب تبدیل زیان عملیاتی به سود عملیاتی گردیده است، علاوه بر آن به موازات افزایش تولید، فروش شرکت نیز افزایش یافته که خود دلیل دیگری برای توجیح سود عملیاتی در سه ماه باقیمانده سال مالی شرکت است.

    لازم به ذکر است، سیمان سپاهان،صورت ریز بهای تمام شده کالای فروش رفته و ریز سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی و غیر عملیاتی را نیز درسامانه کدال منتشر کرده است.

    برچسب ها