عصر خودرو

سقوط نفت آمریکا به زیر ۴۰ دلار;

افزایش تولید اوپک قیمت نفت را نزولی کرد

عصر بازار- علیرغم انتظارات روز گذشته برای افزایش قیمت نفت افزایش تولید از سوی اوپک باعث شد تا نفت آمریکا برای اولین بار در ۴ ماه گذشته به زیر ۴۰ دلار در هر بشکه سقوط کند.

افزایش تولید اوپک قیمت نفت را نزولی کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، علیرغم انتظارات برای بهبود قیمت نفت در بازار جهانی طی روز گذشته قیمت نفت آمریکا برای اولین بار در 4 ماه گذشته به زیر 40 دلار رسید.

    روز گذشته قیمت نفت وست‌تکزاس اینترمدیت حدود 4 درصد کاهش یافت و یکی از مهمترین دلایل این کاهش افزایش مازاد عرضه نفت در بازار جهانی ناشی از افزایش تولید از سوی اوپک بود.

    از زمان رسیدن قیمت نفت به بالای 50 دلار در ماه ژوئن قیمت این حامل انرژی حدود 20 درصد تا کنون کاهش یافته است.

    در آخرین مبادلات روز گذشته بازار جهانی انرژی قیمت نفت آمریکا به 39.86 دلار کاهش یافت.

    کاهش اخیر قیمت نفت با انتشار گزارش رویترز مبنی بر افزایش تولید اعضای اوپک تشدید شد.

    این گزارش تأکید می‌کند که تولید نفت عراق در ماه جولای به 3.2 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است از سوی دیگر شرایط امنیتی در نیجریه بهبود یافته و تولید نفت این کشور نیز علیرغم حملات شبه‌نظامیان به تأسیسات نفتی این کشور روندی افزایشی را می‌پیماید.

    از سوی دیگر عربستان نیز نرخ تولید نفت خود را در حدود بالاترین ظرفیت این کشور نگه داشته است. شرکت ملی نفت عربستان حتی قیمت نفت را برای مشتریان آسیایی کاهش داد. علیرغم این کاهش قیمت نفت به تازگی وزیر نفت ایران اعلام کرده است که مازاد عرضه موجود در بازار جهانی به زودی رفع خواهد شد تعادل به عرضه و تقاضا در بازار باز خواهد گشت  تولید نفت روسیه برای سومین ماه متوالی افزایش یافته است.

    به گزارش وال‌استریت ژورنال این کاهش قیمت نفت پیشتر از سوی رایان لنس مدیر شرکت کونوکو فیلیپس چند هفته پیش گفته بود که ما باید خود را برای قیمت پایین‌تر نفت و نوسان قیمت این حامل انرژی آماده کنیم و این نوسان و کاهش پیش از آغاز افزایش قیمت نفت تا سال 2017، ادامه خواهد یافت.

    پیش‌تر نیز بانک بارکلیز انگلیس نیز پیش‌بینی شده بود. این بانک پیش‌تر  اعلام کرده بود که قیمت نفت در سه ماهه سوم سال جاری کاهش خواهد یافت.

    برچسب ها